مدرسه سازی در مناطق محروم لرستان در قالب طرح آجر به آجر ادامه دارد

مدرسه سه کلاسه روستای وره زرد پلدخترامروز در قالب طرح آجر به آجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزای شبستان از لرستان، رئیس شورای هماهنگی بانک های لرستان امروز(15 مهر) در آیین بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای وره زرده پلدختر، اظهار داشت: بانک ملی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود یکی از اولویت هایش ساخت مدارس در مناطق محروم است.

 

«بیژن مقدم بیرانوند» با تقدیر ازهمکاری نوسازی مدارس استان و تلاش های نماینده مردم پلدختر افزود:بانک ملی ایران در راستای طرح آجر به آجر و کمک به فضای آموزشی در مناطق محروم استان، هم اکنون در برخی مناطق استان بویژه مناطق محرم طرح های ساخت مدرسه را در دست اقدام دارد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون پروژه های مدرسه سازی در مناطق محروم  استان در شهرستان های الیگودرز، کوهدشت، پلدختر و بخش زاغه  در دست اقدام است.

 

مقدم بیرانوند افزود : کارکنان بانک ملی به صورت خودجوش در هنگام بروز بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پای کار هستند و با هزینه شخصی خود در راستای انجام وظایف دینی و انسانی خود در جهت کاهش آلام هموطنان خود اقدام می کنند .

 

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان ادامه داد: بانک ملی آمادگی دارد که بصورت خاص در مناطق سیل زده استان و بالاخص شهرستان پلدختر و بخش معمولان اقدام به ایجاد فضای آموزشی متناسب با نیاز دانش آموزان آن منطقه نماید.

 

کمک به ساخت مدارس در مناطق محروم کاری ارزشمند است

امام جمعه پلدختر هم در این مراسم، زحمات پرسنل خدوم و پرتلاش نوسازی مدارس لرستان ، اظهار داشت: ساخت مدارس در مناطق محروم کاری ارزشمند در راستای تقویت فرهنگ عمومی جامعه است.

 

وی افزود: باقیات الصالحات به معنای واقعی کلمه در ساخت مدارس نمود پیدا می کند و مدیر و کارکنان نوسازی مدارس با زحمات شبانه روزی خود طلایه دار این کار خداپسندانه و عام المنفعه هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: پس از باز شدن مسیر ارتباطی خرم آباد به پلدختر پس از سیل فروردینماه ۱۳۹۸ ، اولین محموله کمک به مردم پلدختر و معمولان توسط بانک ملی اهدا شد و وجود این عزیزان دلگرمی خاصی به مردم بخشید به نحویکه شیرینی این خاطره  در ذهن ما ماندگار شده است و ساخت مدرسه توسط بانک ملی را ادامه همان امدادهای پس از سیل می دانیم که توسط کارکنان و تیم مدیریتی بانک برای مردم گسیل شد .

 

معاون اجرایی و نظارت نوسازی مدارس هم در این مراسم گفت: مدرسه  سه کلاسه روستای  وره زرد که در راستای طرح آجر به آجر و با مشارکت بانک ملی احداث شده است، یکی از چندین مدارسی است که توسط این بانک در مناطق محروم ساخته می شوند 

 

وی تصریح کرد: این واحد آموزشی با  ۲۲۴متر مربع زیربنا و با صرف اعتبار کلی هفتصد و ۵۰ میلیون تومان با مشارکت بانک ملی استان در روستای محروم و سیل زده وره زرد پلدختر  احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

 

گفتنی است، طرح آجر به آجر با رویکرد محرومیت زدایی و توسعه و بهسازی فضای آموزشی در مناطق محروم در دست اقدام است.

کد خبر 980385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha