بستری  موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان جنوبی افزایش یافت

شریف زاده با بیان اینکه ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان خانوادگی بوده است، گفت: متاسفانه در دو هفته اخیر موارد بستری در بیمارستان‌های استان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامرضا شریف زاده» ظهر امروز (15 مهر) درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا به رسانه های گروهی استان گفت: متاسفانه  در دو هفته اخیر موارد بستری در بیمارستان‌های استان به شدت افزایش یافته است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان خانوادگی بوده است، افزود: میزان بروز تجمعی در سطح استان به ۴۲۷ درصد هزار نفر جمعیت رسیده و نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد و درصد نمونه‌های مثبت در استان ۲۲.۴ درصد است.

 

وی ادامه داد: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند (مرکز استان) با میزان بروز تجمعی ۵۶۵ درصد هزار نفر جمعیت در رتبه اول قرار دارد.

 

شریف زاده با اشاره به اینکه شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۴۷۷ در رتبه دوم است، گفت: همچنین شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۴۳۳ رتبه سوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۴۲۱ رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۴۱۹ رتبه پنجم و شهرستان‌های خوسف و نهبندان همچنان در پایین‌ترین میزان بروز تجمعی قرار دارند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ۲۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان با علائم حاد تنفسی بستری هستند که نسبت به روز قبل افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آمار بستری مبتلایان قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان با روند افزایشی به ۱۱۶نفر رسیده است، گفت: همچنین ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال ۹ نفر نامساعد گزارش شده است.

 

 

 

کد خبر 980401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha