دهلران روی ریل توسعه قرار گرفته است

فرماندار شهرستان دهلران گفت: با اقدماتی که در حوزه های مختلف آب، خاک، کشاورزی، نفت و گاز در شهرستان دهلران اتفاق افتاده این شهرستان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،« مجید عسگری» در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضوز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا و از طرفی تحریم های ظالمانه، همه باید تلاش کنیم با تکیه بر توان داخلی از شرایط بحرانی کرونا و تحریم های ظالمانه عبور کنیم.

 

وی گفت: سفر اخیر کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شهرستان اتفاق بسیار خوبی بود که در آن جلسه خواسته ها و مطالبات عمومی شهرستان مطرح و مورد توجه اعضای کمسیون قرار گرفت.

 

 عسگری افزود: راه اندازی پالایشگاه دهلران و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی این شهرستان نیازمند اعتبارات صندوق توسعه ملی است که امیدواریم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم را با همراهی مسئولان پیگیری کنند.

 

فرماندار دهلران یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در جلسه کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه  به حوزه عمران شهری، شهرک نفتی و اتوبان از محل اعتبارات سرمایه گذاری اجتماعی شرکت ها در سطح شهرستان شدیم.

 

عسگری با تاکید بر  ضرورت چهار بانده کردن مسیر مهران،دهلران و اندیمشک گفت: چهار بانده کردن مسیر علاوه بر توسعه شهرستان موجب بهره مندی همه استان و کشور خواهد شد چرا که در سال گذشته یک میلیون 700هزار زائر از سراسر کشور از جاده های این شهرستان تردد کردند.

 

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات حوزه شهرستان جاده چم سرخ-حاضرمیل به طول ۶۵ کیلومتر است که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار می شود که با توجه به کمبود اعتبارات استانی نیازمند ترزیق اعتبارات ملی است.

 

فرماندار دهلران بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی صنعت در شهرستان دهلران شروع شده که با بهره برداری از  این طرح‌ها شاهد توسعه همه جانبه در این شهرستان خواهیم شد.

 

عسگری گفت: در سفر اخیر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه  بودجه کشور، ۱۵ میلیارد تومان به طرح کشاورزی برتش اختصاص یافته که برای دیگر پروژه های  نیز باتوجه به شناور بودن اعتبارات در استان اعتبارت بسیار خوبی اختصاص خواهد یافت.

 

فرماندار دهلران  بر ضرورت تکمیل پروژه های آب منطقه ای و کشاورزی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تامین آب شبکه سد میمه از محل سامانه و سد میمه پیش بینی شده لذا انتظار داریم از طریق اعتبارات صندوق توسعه  ملی گشایشی در روند تسریع این ۲ پروژه حاصل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل سد میمه بیش از 4هزار هکتار از اراضی بخش مرکری  تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

کد خبر 980410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha