۷۳ پارک در مناطق پیرامونی و کم‌ برخوردار مشهد احداث شده است

فیضی گفت:از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، ۷۳ پارک در مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار مشهد احداث شده است؛ اقدامی ارزشمند که سبب شده سرانه فضای سبز در این مناطق که در سال ۹۶ کمتر از ۴ مترمربع بود، امروز به ۵ مترمربع افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رمضانعلی فیضی» عصر امروز( ۱۵ مهر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان ۵ هکتاری اظهارکرد: بسیار خرسندیم که امروز پس از گذشت ۳ سال از روی کار آمدن شورای پنجم، شهر مشهد، دومین کلانشهر کشور به کارگاه بزرگ سازندگی و بالندگی تبدیل شده است.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: مایه افتخار است که مناطق محروم، محذوف و مورد غفلت واقع شده شهر مشهد در این دوره در صدر برنامه ‌ریزی‌های شورای شهر و مدیریت شهری قرار گرفته و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث پارکی ۵ هکتاری در این محدوده هستیم.

 

فیضی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه ظرف ۶ ماه آینده به اتمام خواهد رسید و شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود، افزود: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، ۷۳ پارک در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار مشهد احداث شده است؛ اقدامی ارزشمند که سبب شده سرانه فضای سبز در این مناطق که در سال ۹۶ کمتر از ۴ مترمربع بود، امروز به ۵ مترمربع افزایش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت بوستان‌های مختلف و متعدد، ایجاد زیرساخت‌های تربیت بدنی، ورزشی و فضای سبز، بازگشایی معابر و برچیدن بن‌بست‌هایی که برای ساکنان بسیار دل‌آزار بود، با تاکیدات شورای شهر، در دستورکار و اولویت مدیریت شهری قرار گرفت.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد با اشاره به برچیده شدن دیوار نامهربانی پیرامون شهرک شهید بهشتی و پردیس، که ۲ ماه قبل انجام شد، گفت: بسیار خرسندیم که امروز، یکی دیگر از دیوارهای نامهربانی شهر مشهد که نیم قرن در این منطقه قد برافراشته بود، حذف می‌شود؛ فضایی ارزشمند که می‌تواند تنفسگاه مناسبی برای مردم محروم خیابان‌های مهریز، شهید معقول، شهید فولادی، شهید غلامی، شهرک شیرین، امیرآباد و دیگر محلات اطراف باشد.

 

فیضی گفت: امروز شاهد فروپاشی دیوار زمختی هستیم که مروج خشونت بود؛ فروپاشی فرصت‌سازی که ثمره تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم است.

 

وی اظهارکرد: این فرصت تاریخی در شرایطی اتفاق افتاده که چندی قبل نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی و احداث ۱۲ پروژه بنیادین، امنیت‌ساز و رضایتبخش در مقیاس چندصدهکتاری برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار مشهد بودیم؛ مجموعه ‌ای کامل از خدمات‌رسانی به صاحبان اصلی این کشور و انقلاب اسلامی که محرومین و مستضعفان هستند.

 

 

کد خبر 980446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha