مردم از هرگونه سفر به مازندران خودداری کنند/کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف

جلالی با اشاره به قرمز بودن وضعیت مازندران در ابتلا به کرونا، از همه مردم کشور خواست از سفر به مازندران خودداری کنند.

«سیدفرزاد جلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه بیشتر استان‌های کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونایی هستند، گفت: در پیک دوم تعداد بیماران مبتلا و مرگ و میر زیاد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از پیک سوم و عبور از پیک دوم بسیار مهم است، تصریح کرد: مسئله مهم مسئله سفرهاست سفرها را باید مدیریت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم سفرهای غیر ضروری را کنسل کنند، افزود: زمانی که احساس می‌کنید فرزندتان در مدارس مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کند، از فرستادن به مدارس صرف‌نظر کنید.
 

این مسئول با بیا اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف فوق العاده کم است، دولت در حال وضع جرائم است که احتمالا این هفته ابلاغ می‌شود.

 

جلالی در بخش دیگری از سخنانش از  اثربخشی ۴۰ درصدی واکسن آنفلوانزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری فصلی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزا همه‌ساله در ایام شهریور و مهر ماه برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کادر بهداشت و درمان تزریق می‌شد، واکسن از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تهیه و برای کارکنان درمانی، مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد به بالا و معلولین توزیع می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزا حدود یک هفته در سطح مراکز بهداشتی شروع به توزیع‌شده است، واکسن در این مرحله مختص کارکنان درمانی، مادران باردار، بیماران خاص و جانبازان شیمیایی ۵۰ درصد به بالا، مراکز نگهداری سالمندان و معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند قرار می‌گیرد.

 

وی تاکید کرد: همشهریان بعد از توزیع سراسری واکسن در سطح داروخانه‌ها می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و فاصله‌گذاری شرط اصلی بوده و تزریق واکسن هرگز جایگزین آن نمی‌شود و کسانی که از واکسن استفاده کردند، باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه مادران بارداری که زیرپوشش خانه‌های بهداشت و پایگاه پزشک خانواده بودند فراخوان شده و زمان مشخص تزریق می‌شوند، اظهار کرد: اما مادرانی که هیچ مدارک ثبتی در این سیستم ندارند با نامه پزشک متخصص و مدارک لازم بارداری به خانه‌های بهداشت و یا پایگاه پزشک خانواده مراجعه کنند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

جلالی گفت: لیست بیماران خاص از طریق معاونت درمان دانشگاه دریافت خواهد شد تا بیمارانی خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس، بیماران همودیالیزی، بیماران سرطانی که در حال شیمی‌درمانی هستند، بیمارانی که پیوند شدند و در حال دریافت داروهای شیمی‌درمانی است بر اساس زمان‌بندی مشخص واکسن دریافت کنند.

 

کد خبر 980492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha