تمام کلاس های درس برای ناشنوایان هوشمندسازی شده است

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: تمام کلاس های درس دانش آموزان ناشنوا در سطح استان هوشمندسازی شده است.

«علی متقیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: اکنون 286 دانش آموز کمشنوا و ناشنوا در استان مشغول به تحصیل هستند که از حمایت های آموزش و پرورش برخوردارند.


رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: با کمک خیران، اهدای سمعک رایگان برای دانش آموزان نیازمند این تجهیزات، تهیه شده و اکنون هم آمادگی داریم تا در صورتی که متقاضی جدید شناسایی شود، از حمایت های لازم برخوردار شود.

 

وی با اشاره به پرداخت هزینه های توانبخشی و درمانی برای دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا گفت: در قالب طرح خدمات حمایتی، سال گذشته 63 میلیون تومان در این زمینه هزینه شد. 


متقیان، ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان ناشنوا در مدارس عادی تحت پوشش طرح تلفیقی و برگزاری دوره آموزش زبان اشاره برای معلمان را از دیگر اقدامات برای حمایت از دانش آموزان ناشنوا عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش زبان اشاره، برای بهبود برقراری ارتباط دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا دارای اهمیت است، افزود: در این زمینه آموزش زبان اشاره به معلمان در دستور کار است.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش ها، برای والدین و نمایندگان دستگاه های اجرایی هم در دست پیگیری است.

کد خبر 980586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha