امضای تفاهم نامه ۶۰۰ میلیاردی با معاونت عمرانی وزارت کشور

استاندار خراسان شمالی از امضای تفاهم نامه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان با معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خبر داد که تمامی بخش های شهری و روستایی را شامل می شود و در روند رو به رشد شهری، روستایی و دهیاری ها موثر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» صبح امروز چهارشنبه (16 مهرماه) در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، گفت: حوزه عمرانی حوزه بسیار سخت است و گستره ای است که تاتیرش برای تمامی بخش ها به ویژه جذب سرمایه گذار و تامین معیشت موثر است.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: تفاهم نامه ای بین معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و استان خراسان شمالی به ارزش ۶٠٠ میلیارد تومان امضا می شود که تمامی بخش های شهری و روستایی را شامل می شود و در روند رو به رشد شهری، روستایی و دهیاری ها موثر است و مردم منافع این تفاهم نامه را به خوبی حس خواهند کرد.

 

وی اظهارکرد: این تفاهم نامه در ١٧ بند از جمله نوسازی حمل و نقل عمومی، تامین تجهیزات آتش نشانی ها، افزایش اعتبارات دهیاری ها و پسماند شهری به امضا می رسد.

 

شجاعی در بحث کرونا هم با بیان اینکه وظیفه داریم اقداماتی انجام دهیم که از شیوع بیماری جلوگیری کنیم، افزود: بازدید از ادارات برای نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی شروع می شود که در گام نخست با کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی که رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از هفته آینده از سوی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به ارباب رجوعانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خدمات ارائه نمی شود. 

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی مسئولان باید نسبت به موضوع بیماری کرونا حساس شوند و مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا به خوبی اجرایی شود، گفت: بانک های استان برای سیستم نوبت گیری یکی از گلوگاه های اصلی شیوع بیماری کرونا راهکاری بيانديشند و دستگاه ضدعفونی کننده در تمامی ادارات تعبیه شود.

 

وی تصریح کرد: صنوف تعطیل نمی شود بلکه با بروز هرگونه تخلف از سوی صنفی مبنی بر عدم رعایت دستورعمل های بهداشتی بدون هیچ اخطاری، صنف مربوطه را تعطیل می کنیم چون به خاطر تعداد کم واحدهای صنفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، نمی توانیم کل کسب و کار استان را تعطیل کنیم.

 

«حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم با بیان اینکه خرد خردمندان با ثروت، ریاست و مصیبت سنجیده می شود که از لغزشگاه های زندگی بشر است، افزود: مدیریت درست بحران هنر یک مدیر است که باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

 

«محمد وحیدی» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: استان خراسان شمالی مسیری ویژه ای را بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معطم رهبری به استان طی کرده اما به رغم پیش بینی وضعیت استان در شاخص های حوزه عمرانی برای اینکه در رتبه های میانی قرار بگیرد، محقق نشده است.

 

وی افزود: افزایش تعداد مهاجرت ها از روستا به شهر به دلیل مطلوب نبودن حوزه اقتصاد روستاها است.

 

 

 

 

 

کد خبر 980654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha