بیانیه آستان های حسینی و عباسی درباره حوادث کربلای معلی

آستان های مقدس حسینی و عباسی بیانیه ای را برای تشریح حوادث روز گذشته در کربلای معلی منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، اداره شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی شب گذشته ( سه شنبه 15 مهر 1399) بیانیه تشریحی را درباره حوادث رخ داده در شهر کربلا منتشر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: بر مومنان میزان تلاش سازمانی و امنیتی که هرساله مقامات عراقی در کربلا و دولت مرکزی انجام می دهند، پوشیده نیست تا در مراسم اربعین زیباترین شکل همدردی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را به تصویر بکشند. این مسئله نشان دهنده اخلاق این مردم شریف است که تلاش بسیاری برای پیروی از راه و روش امام حسین انجام می دهند.

 

در دهه اول ماه محرم هرساله در سراسر این کشور برای سید الشهداء(ع) عزاداری انجام می شود و در اربعین موکب های عزاداری از هر استانی شرکت  می کنند.

 

همه می دانند که اداره شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان از زمان تاسیس اش در آستان های مقدس حسینی و عباسی پس از سقوط رژیم پیشین، در ارایه بهترین تصویر از شعایر حسینی مشارکت کرده است.

 

اداره شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی برای تسهیل در امور از دو بخش سازمانی و امنیتی استفاده کرده است که بخش سازمانی وظیفه ثبت نام موکب های خدماتی و عزاداری جدید و تایید هویت و دادن شناسه به دستیاران هر موکب را برعهده دارد و بخش امنیتی با همکاری طرف های امنیتی دولت اسناد و مدارک هر موکب را تایید می کند تا از طریق ایست های بازرسی وارد این استان شوند.

 

قوانین اتخاذ شده در کربلا برای حفظ امنیت زایران به منظور برپایی عزاداری حسینی است. معترضان روز گذشته به این قوانین پایبند نبودند و خواستند با زور وارد شوند. این اقدام تعرض به امنیت زایران و عزاداران و تخریب عزت و هیبت عزاداری سید الشهدا(ع) است که همه باید به آن احترام بگذارند. به همین دلیل نیروهای امنیتی با آنها برای جلوگیری از ورودشان مقابله کردند.  

کد خبر 980799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha