برگزاری مراسم اربعین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرکه گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد از برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرکه گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت هایی به وجود آورده است و بسیاری از مشتاقان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) که در سال های گذشته در مواکب حسینی در داخل و خارج از کشور و اماکن مقدسه ارائه خدمت می کردند امسال از فیض حضور زائران محروم هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با توجه به محدودیت های کرونا عاشقان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) دل ها را روانه کربلای معلی سرزمین سراسر نور، ایثار و شهادت کردند و همچنین برای خدمت به مردم کارهای بزرگی را رقم زدند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: در ایام اربعین برنامه های معرفتی، برپایی نمایشگاه مهر اربعین، کمک مومنانه و برپایی مواکب حسینی با همراهی هیئت های مذهبی  و عموم مردم شهید پرور استان اقدام شده است.

 

وی بابیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در اماکن مذهبی برنامه های متنوعی پیش بینی کرده است، گفت: در روز اربعین ساعت 10 صبح زیارت اربعین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور خدام، دسته جات و عزاداران بدون دسته روی در صحن ها و فضاهای باز بقاع متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه کمک های مومنانه و نذر خون از دیگر اقداماتی است که در این ایام تدارک دیده شده است، بیان کرد: از ابتدای محرم تاکنون بیش از 10 هزار بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان با کمک خیران و واقفان گلستانی تقدیم اقشار مختلف نیازمند شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در پایان ماه صفر در آستانه هفته وقت قرار داریم که امیدواریم بتوانیم کمک های مؤمنانه را به دست مردم نیازمند و آسیب دیده گلستان برسانیم.

 

وی بیان کرد: برپایی ایستگاه سلامت و مواکب بازسازی شده با حال و هوای اربعین در حسینیه ها و امامزادگان از دیگر اقداماتی است که در این ایام تدارک دیده شده است و انتظار داریم با توجه به محدودیت های موجود، فعالان مجازی و رسانه ها در تبیین این برنامه ها در جامعه با ما همراهی کنند.

 

 

کد خبر 980828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha