آمار تلفات انسانی ناشی از تصادفات  بین‌شهری خوزستان ۱۳ درصد کاهش داشته است

شریعتی گفت: آمار تلفات انسانی ناشی از تصادفات در حوزه بین‌شهری ۱۳ درصد و در مجموع حوزه‌های بین‌شهری و درون‌شهری هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (چهارشنبه 16 مهر) در حاشیه ششمین جلسه شورای ترافیک خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مشکلات ترافیکی استان و مقایسه آن با سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوشبختانه آمار تلفات انسانی ما ناشی از تصادفات در حوزه بین‌شهری 13 درصد کاهش داشته است افزود: در مجموع حوزه‌های بین‌شهری و درون‌شهری نیز هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ماهشهر، آبادان، خرمشهر، امیدیه، شوش، ایذه، هویزه و حمیدیه جزء شهرهایی هستند که کاهش تصادفات و تلفات را داشتند اضافه کرد: در اهواز اگرچه آمار افزایشی بوده ولی اقدامات خوب و مؤثری توسط شهرداری در حال انجام است.

 

شریعتی با بیان اینکه این اقدامات در برخی مناطق انجام شده و با کاهش چشم‌گیر تصادفات مواجه بودیم تصریح کرد: با تکمیل اقداماتی که از طریق اهواز و کارون در حال انجام است شیب آمار این دو شهرستان به سمت کاهشی سوق پیدا می‌کند.

 

وی در خصوص دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت در اهواز عنوان کرد: تاکنون 29 دوربین اصلاح و تعمیر شدند و در حال خدمات‌دهی هستند و مابقی دوربین‌ها نیز تا جلسه آینده تعمیر و نوسازی می‌شوند و روند کنترل ما در اهواز بیشتر خواهد شد.

 

استاندار خوزستان به بحث آلایندگی هوا به خصوص در مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: بنا شده در سیمای مرکز خوزستان کارشناسان حضور پیدا کنند و نظرات خود را در این خصوص ارائه دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ای جهت جریمه ماشین‌هایی که معاینه فنی ندارند در دستور کار گرفته که از یکم آذر سال جاری آغاز و جزئیات آن نیز به زودی ارائه می‌شود.

 

شریعتی هدف اصلی و غایی ما از برگزاری این شورا کاهش تلفات انسانی و همچنین بحث امنیت راه‌ها است که امیدواریم بتوانیم شرایط شهری و برون‌شهری را هم در بحث تلفات و هم آلودگی هوا کنترل و مدیریت کنیم.

 

کد خبر 980834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha