برگزاری مراسم اربعین به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلستان

حجت الاسلام ولی نژاد از برگزاری مراسم اربعین حسینی در گلستان به شکل محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: مردم برنامه های اربعین حسینی را از طریق صدا و سیما دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» شامگاه امروز(چهارشنبه ۱۶ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرایط امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت است، مردم با وجود کرونا زندگی می کنند و می توان گفت دیگر با این شرایط آشنا شدند و شیوه زندگی با کرونا را آموختند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: سال گذشته جمعیت زیادی از استان گلستان به کربلای معلی و بخش زیادی از مردم نیز به مشهد مقدس مشرف شده بودند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا همه مردم در استان حضور دارند و امکان سفر زیارتی به کربلای معلی و مشهد مقدس وجود ندارد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان کرد: ستاد کرونا دستورالعمل هایی برای برگزاری مراسم های عزاداری در ایام محرم صادر کرد و این دستورالعمل ها با توجه هیئت های عزاداری به خوبی رعایت شد و در اربعین نیز پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

 

وی افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری بخش زیادی از مردم در خانه ها زیارت اربعین را قرائت می کنند و اگر فضا اجازه بدهد با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تعداد محدود مراسم اربعین در برخی از اماکن مذهبی برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از افرادی که کهولت سن و یا بیماری زمینه ای دارند درخواست کرد در این مراسم ها حضور پیدا نکنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام داشته باشیم و قطعاً مردم در این چند روز باقی مانده از ماه صفر نیز همراهی لازم را با مسئولان خواهند داشت.

 

 

کد خبر 980903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha