صادرات چهارمحال و بختیاری با کشورهای اوراسیا تقویت شود

نصیری گفت: ظرفیت‌های خوب تجاری کشورهای اوراسیا می‌طلبد تا تاجران و صادرکنندگان استان بیش از پیش به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «الله‌کرم نصیری» شامگاه (چهارشنبه ۱۶ مهر) در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین صادرات استان به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان است در حالی که ظرفیت‌ های بسیاری در کشورهای اروپایی وجود دارد که این موضوع به درستی مورد توجه واقع نشده است.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر صادرکنندگان استان مشکلی در خصوص صادرات محصولات خود دارند بایستی این مشکلات شناسایی و جمع‌بندی شود تا بتوان در راستای آن گره‌گشایی کرد.

 

به گفته نصیری، تسهیلات خوبی برای صادرکنندگان در گمرک چهارمحال و بختیاری باید ایجاد کرد تا هم شاهد رونق گمرک استان باشیم و هم صادرکنندگان بتوانند به راحتی کالاهای خود را از مبدا صادر کنند.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تسهیلات برای صادرات بادام مامایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است چراکه ما بخش قابل توجهی از صادرات بادام کشور را به خود اختصاص داده‌ایم اما بخشی از تولیدات ما از گمرکات دیگر استان‌ها صادر می‌شود که باید جلوی این روند گرفته شود.

 

نصیری همچنین به شهرک تخصصی بادام در استان اشاره کرد و گفت: اگر این شهرک در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شود صادرات بادام از استان به راحتی انجام می‌گیرد.

 

خاطرنشان می شود: در این نشست به مقایسه میزان کالاهای صادرات از استان چهارمحال و بختیاری با میانگین کشوری پرداخته شد.

 

کد خبر 980940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha