اختصاص ۳۰ درصد ترافیک شبکه ملی اطلاعات به شرکت هایVOD

صراف گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه ملی اطلاعات کشور را ترافیک شرکت های VOD به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد صراف شب گذشته (چهارشنبه ۱۶ مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در حال حاضر 30 درصد شبکه ملی اطلاعات کشور را ترافیک شرکت های VOD به خود اختصاص داده است. اعطای مجوز تولیدات داخلی هنوز بلاتکلیف است و سرویس ها در این بخش سرمایه گذاری زیادی کردند و نمی توانند منتظر تصمیمات نهادهای دولتی شوند، بنابراین به سمت محتوای خارجی می روند.


فعال شرکت های برخط پخش فیلم و سریال ادامه داد: در حال حاضر هر قسمت سریال که ساخته می شود حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دارد و زمانی که یک سرویس برای سریالی سرمایه گذاری می کند، این سریال باید تعیین تکلیف شود و در مرحله درآمدزایی قرار گیرد.


صراف درباره رقابت پذیری هم گفت: رقابت پذیری حتماً وجود دارد ولی با موضوع انحصارطلبی هم باید مواجه شویم.


وی ادامه داد: نهادهای مختلفی وجود دارند که به روی سرویس ها تنظیم گری انجام می دهند و انتظاراتی دارند که موجب شده سرویس ها در این بخش بلاتکلیف باشند.


فعال شرکت های برخط پخش فیلم و سریال گفت: در حال حاضر مجوز را از سازمان ساترا دریافت می کنیم بنابراین به این سازمان هم باید پاسخگو باشیم.


صراف درباره ساز و کار بومی سازی و رقابت با پلتفرم های خارجی هم افزود: در حال حاضر پلتفرم ها در کشور بومی سازی شده ولی مهمترین موضوع در رقابت با پلتفرم های خارجی؛ محتوا است که به دلیل نبود استراتژی واحد در حوزه تحلیلگری محتوا، موجب عدم تجربه قالب های جدید شده است که این مسأله در انتخاب کاربر به پلتفرم های خارجی منجر شده است.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم با پلتفرم های خارجی رقابت کنیم باید اجازه ایجاد قالب های جدید در این سرویس ها را بدهیم.


صراف گفت: در سال گذشته سینمای ایران حدود 300 میلیارد تومان درآمد داشته است ولی سرویس های VOD چندین برابر این میزان توانستند در کشور درآمد کسب و اشتغال زایی و کارآفرینی انجام دهند.


وی ادامه داد: امکان توسعه این فضا بسیار زیاد است و زیرساخت های ما قابلیت توسعه در این بخش را دارد.

کد خبر 980951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha