درد دل نامه ای برای امام حسین علیه السلام

بیستم صفر و چهلم امام حسین (ع) امسال هم سرانجام فرا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آری آفتاب اربعین، آخرین ماه قمری صفر در آخرین سال شمسی قرن چهاردهم طلوع کرد.

 

چه اربعین عجیبی دیدیم در این روزگار عجیب؟! امسال دست بلند تقدیر، پای زائران را از تشرف به کربلا کوتاه کرد آنهم به وسیله ویروس کرونا.

 

 درست است امسال کرونا ، مانع از برگزاری بزرگترین تجمع بشری جهان در کربلا و حرم یار شد و نتوانستیم کنار قدم های جابر، قدم بگذاریم اما دلدادگان سید الشهدا و امام آزادگان این بار نه با پای تن، بلکه با پای دل، دل خود را روانه نینوا کردند و کسانیکه گوش جانشان شنواست، صدای ضربان قلب عاشقان و محبان فرزند شهید تشنه لب، رسول الله (ص) را از چهار گوشه دنیا در گرد حرم شش گوشه می شنود. 

 

سالهای قبل بعضی ها با هدف یا به هر دلیل بر پیاده روی اربعین خرده می گرفتند و می گفتند«این مراسم سیاسی است» اما جز حب و شور حسین (ع) که موهبتی است الهی، کدام سیاست می تواند میلیون ها نفر را از هر کشور و نژادی یکجا در یک زمان و مکان دور هم جمع کند.

 

امسال اما از راه غریب با امام غریب، سفره دل را که پر از دردهای جانکاه است در موکب جان می گسترانیم و شکوه می کنیم. 

 

یا اباعبدالله؛ لای الامور الیک اشکو (از کدام دردها شما شکایت کنم) 

یا اباعبدالله همانگونه که برادران  گناهکار یوسف (ع)، پدرشان یعقوب نبی (ع) را که نزد خدا آبرو داشت شفیع و واسطه کردند ما هم شما را که نزد خدا بسیار عزیز و پرعزت هستید واسطه می کنیم و از دردهای بی شمار شکوه می کنیم. 

 

از فراق و غیبت طولانی مولا و منجی بشریت؛ حضرت صاحب الزمان (عج) در این زمان وانفسا و دنیای پر از ظلم و جور به شما شکایت می کنیم.

 

از فتنه ها و گرفتاریهای طاقت فرسا، که صبر و ایمان خیلی ها را بر باد داد به شما شکایت می کنیم.
از کرونایی که جان بسیاری از عزیزانمان را گرفت و زندگی را بر ما تلخ و تنگ کرده به شما شکایت می کنیم. 

 

از هجمه هایی که عمدی یا سهوی به بهانه های مختلف به مقدسات و خاندان رسالت علیهم السلام می شود به شما شکایت می کنیم. 

 

از اینکه مثلا برخی دانسته یا ندانسته می گویند: کرونا، خانه خدا و حرم های آل الله را که محل امن و سلامت هستند را به تعطیلی کشانده م معجزه ای نمی بینیم و از اینکه ما نتوانسته ایم مقدسات و فلسفه آنها را درست معرفی کنیم و مفاهیم آنان درست شناخته نشده به شما شکایت می کنیم.

 

از غفلت خود از خدا، که سرچشمه همه گناهان و گرفتاریهایمان است به شما شکایت می کنیم. 
از عجز و بی اراده گی خود در توبه و بازگشت به خدایی که بازگشت همه به سوی اوست به شما شکایت می کنیم. 

 

از دشمنانی که از سرتاسر دنیا دور ما دوره کرده اند و از هیچ فشار و آزاری علیه ما فروگذار نمی کنند به شما شکایت می کنیم. 

 

از نسل کشی و کودک کشی مستکبران زور گوی جهان، از مسلمان کشی نامسلمانان، از قتل و جنایت مسلمان نماهای گرگ نهان که حتی سودای تخریب حرم های آل الله را داشته و دارند به شما شکایت می کنیم.

 

از برخی مسئولان نالایق که بر مسندهای مهم (که با توجه به تعداد شهدای گرانقدر انقلاب، به ازای هر صندلی مدیریت مهم در کشور به تعداد شهدای کربلا  شهید داده ایم) ناسزاوارانه تکیه زده اند و جز سومدیریت یا سو استفاده چیزی از آنها دیده نمی شود و آرمان انقلاب و خون پاک شهدا را نادیده می گیرند و زندگی مردم را به این روز انداخته اند به شما شکایت می کنیم.

 

از خود ما و نفسمان که بزرگترین، دشمنمان است به شما شکایت می کنیم و از شما  می خواهیم که از خدا بخواهید تا ما را هدایت و عالم و عامل به وظیفه حقیقی مان بگرداند و مانند حبیب پیرمرد موسفید، کربلا رو سفید شده و به سان حر، عاقبت بخیر شویم.

 

 

رسول مرادی

کد خبر 981071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha