عدم نظارت بر قیمت ها، زندگی را به کام مردم تلخ کرده است

امام جمعه رفسنجان گفت: در کنار همه خدمات دستگاه های اجرایی؛ سایه شوم گرانی، تورم و افسارگسیختگی قیمت ها زندگی را به کام مردم تلخ کرده است؛ در واقع هیچ نظارتی و کنترلی بر قیمت ها نیست و نظارت بر قیمت ها با جدیت انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری ( 18 مهر ) در خطبه های نماز جمعه این شهر همگان را به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی که موجب خشنودی پروردگار است؛ دعوت کرد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: یکی از وعده های حتمی خداوند در قرآن وعده ملاقات و دیدار و بازگشت همه ما به سوی خداوند است؛ خداوند در سوره  بقره می فرماید ای مردم تقوا پیشه کنید و بدانید به محضر خدا راه خواهید یافت؛ اگر ما این معنا را قطعی بدانیم چه زیبا می شود که انسان با پرونده سفید و  و با سربلندی محضر خداوند شرفیاب شود.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از سخنان خود اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: کاروان اسرا بیستم ماه صفر وارد کربلا شده و طبق تاریخ 3 روز در کربلا ماندند؛ تنها امام و معصومی که اربعین دارد و زیارتی به نام زیارت اربعین؛ امام حسین(ع) است دیگر معصومین حتی پیامبر(ص) چیزی به عنوان زیارت اربعین ندارند و اربعین امام حسین(ع) گویای این حقیقت است که انقلاب و نهضت امام حسین(ع) تا اربعین ادامه دار بود.

 

 

وی تصیح کرد: یکی از موضوعات بسیار درس آموز در نهضت امام حسین اینکه استواری نهضت امام بر اساس حکمت و عقلانیت است امام حسین(ع) انقلاب، قیام و مبارزه را بر اساس برنامه مدیریت کردند و دچار روزمرگی نشدند و منتظر نشدند که ببینند دشمن چه می کند و سپس واکنش نشان دهند این یکی از عوامل ثمردهی و الگو شدن قیام امام حسین علیه السلام است.

 

 

 

خطیب جمعه رفسنجان ادامه داد: قیام امام حسین (ع) در ذات خود عناصر و علل و عواملی دارد که این عناصر و علل سبب ماندگاری قیام امام شد؛ دیگران هم الگو بگیرند و عمل کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هرگز اجازه نداد دیگران برایش برنامه ریزی کنند؛ امام حسین هرگز دچار روزمرگی نشد بلکه روز اول بر اساس حکمت و تدبیر و مدیریت برنامه ریزی کرد و جلو آمد این موضوع درس به ما یاد داد؛ امام حسین(ع) در نهضت عاشورا به ما آموخت که "حقاینت و درست بودن کار و مقدس بودنِ هدف برای رسیدن به هدف کافی نیست " بلکه باید حرکت حق را با حکمت و بر اساس برنامه ریزی صحیح هدایت کرد.

 

 

 

عسکری گفت: هدف هرچه مقدس و راه هرچه درست باشد اما راه درست را باید بر اساس تدبیر جلو برد تا بتوان به هدف حق رسید نمونه قرآنی آن هم این است که خدا حق است؛ با اینکه خدا حق است 91 بار در قرآن خداوند خود را با وصف حکمت ستوده است؛ در سوره حج آمده است که خدا حق است و غیر خدا باطل است اما خدایی که حق است 91 بار فرموده این خدای حق دانا و حکیم است و همچنین در آیه 32 سوره بقره آمده است که خداوند علیم و بسیار دانا است و این یعنی خدا کارش را بر اساس حکمت جلو می برد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان در خطبه دوّم به 18 مهر، روز پست اشاره و بیان کرد:  خوشبختانه خدمات پستی چه از لحاظ تجهیزاتی و چه خدمت رسانی رو به رشد بوده است؛ در سال گذشته 435 هزار و 760 مرسوله وارد شهرستان رفسنجان و توزیع شد و در کنار آن 237 هزار و 295 مرسوله هم از رفسنجان به سراسر کشور ارسال شد که آمار قابل توجهی است.

 

 

 

وی تصریح کرد: کمترین شکایت مردمی را از پست یا عوامل پستی داشتیم سعی عوامل پست بر امانت داری و ارسال سریع مرسوله ها بوده است با توجه به بیماری کرونا ارائه خدمات بیشتر هم شده به طوری که دریافت و توزیع مرسولات در رفسنجان نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته و نیز نسبت به ارسال مرسولات از رفسنجان هم 30 درصد رشد نسبت به سال گذشته را شاهدیم.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری افزود: در کنار همه خدمات دستگاه های اجرایی؛ سایه شوم گرانی و تورم و افسارگسیختگی قیمت ها زندگی را به کام مردم تلخ کرده است؛ در واقع هیچ نظارت و کنترلی بر قیمت ها نیست و نظارت بر قیمت ها با جّدیت انجام نمی شود؛ انصاف در خرید و فروش بعضاً رعایت نمی شود؛ دستگاه های اجرایی و پولی کشور سیاست های اجرایی و جدّی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملّی  به کار نمی برند، ارزش یورو و دلار وقتی هر روز بالا می رود به معنای این است که ارزش پول ملّی در حال کاهش است، با این همه تأکیدات و توصیه هایی که رهبری داشتند که " ارزش پول ملی حفظ شود یا این تکانه های سیاسی و تکانه های اقتصادی و ... که دشمن ایجاد می کند به مسائل اقتصادی آسیب نرساند"  بعضی این را جدی نگرفتند و هر روز مردم با این مشکل مواجه هستند.

 

 

 

وی ادامه داد: برخی مردم گرفتاری های معیشتی و مشکل در ازدواج فرزندان شان دارند و توان ندارند، امیدواریم که مسئولین با جدیت ورود و به حل مشکلات جامعه بپردازند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به بازار بورس هم اشاره ای کرد و افزود: در بازار بورس هم سوء مدیریت داریم؛ چند وقتی رشد داشت مردم با اندک سرمایه ای که داشتند به بورس ورود و سرمایه گذاری کردند امّا بازار بورس دچار مشکلاتی شد و برخی سرمایه های اندک خود را که به بازار بورس برده بودند از بین رفت؛ درست است در بورس امکان ضرر وجود دارد امّا بالاخره وقتی مردم ببینند  سرمایه آن ها در بازار بورس آسیب دیده، سرمایه را بیرون می آورند و سر از بازار سکه، ارز، خودرو، زمین و خانه و ... در می آورد که مسئولین جدی بگیرند و خدمتگزاران کشور بدانند که وظیفه خدمتگزاری به جامعه را دارند پس تدبیر و برنامه ریزی  جهت آسیب ندیدن مردم انجام دهند.

 

 

 

وی تصریح کرد: دشمن را باید دشمن دانست؛  قرآن شیطان را به عنوان دشمن معرفی می کند و می فرماید با دشمن برخورد دشمنانه داشته باشید بعضی اوقات برخی با دشمن معامله دوستی می کنند یا با دوست معامله دشمنی می کنند، دشمن دشمن است و باید با او برخورد دشمنانه داشت.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: وقتی دشمن سردار سلیمانی را ترور می کند و به شهادت می رساند آیا این اثر دوستی است؟ قطعاً اثر دشمنی است، وقتی ملّت ایران را سال ها در محاصره و تحریم قرار می دهد و اخیراً روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا 18 بانک و موسسه مالی ایران را دوباره در تحریم قرار داده است، وقتی برای سند 2030 برنامه ریزی می کند یعنی برای سال 2030 میلادی از چند سال پیش برنامه ریزی می کنند که در این سال در جهان اسلام و ایران مسائل مدارس و فرهنگ ما به کجا برسد؛ پس دشمن اینطور برنامه ریزی می کند آیا ما نباید اهل تدبیر باشیم؟ آیا نباید مبارزه کنیم  به تعبیر امام علی که در نهج البلاغه فرمود" دشمن خواب ندارد و در حال برنامه ریزی است  و شما در خواب غفلت هستید چرا از خواب غفلت بیدار نمی شوید؟" باید واقعاً مسئولین ما و مردم و ملّت به میدان بیایند تا اشکالات را برطرف کنند و از مسئولان بخواهیم که دشمن را با دید دشمن نگاه کنیم و معامله دشمنی با او داشته باشیم.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله بیماری عالم گیر کرونا را باید جدی گرفت توصیه کرد: در این زمینه با جدّیت جلو برویم مسائل و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، برای بیرون رفتن از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا بتوان جلوی گسترش این ویروس را گرفت.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: رهبری به عنوان فرمانده کل قوا از نیروهای مسلح خواستند که امکانات خود را در خدمت درمان بیماران قرار دهند  این نیروها که تحت فرمان رهبر انقلاب هستند قطعاً همین کار را خواهند  کرد؛ پس مردم هم وظیفه دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و نیز به خاطر سلامتی کادر درمان از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و در قطع زنجیره انتقال سهیم باشند؛ شهدای خدمت را جدی بگیریم.

 

 

کد خبر 981234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha