« وقف» پاسخگوی نیازهای جامعه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اسلام وقف را با آرمان های دینی پیوند زده است گفت: « وقف» می تواند پاسخگوی نیازها در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی خطبه مجازی جمعه 18 مهر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: اسلام وقف را با آرمان های دینی پیوند زده و برای ماندگاری ارزش ها و اهداف دینی به آن توصیه کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اهتمام حضرت علی(ع) در جریان سنت وقف افزود: اولین واقف حضرت رسول اکرم (ص) بودند که فرهنگ وقف را پایه گذاری کردند.

 

وی با اشاره به اهمیت ضرورت ایجاد اعتماد سازی از طرف متولیان اوقاف ادامه داد: پایه گذار شیوه وقفنامه نویسی حضرت علی(ع) بودند که در زمان وقف اموال، چاه، نخلستان و ... وقفنامه ای را تنظیم می کردند و در آن به این مطلب اشاره داشتند که این اموال نباید به کسی بخشیده شود بلکه باید وقف گردد.

 

امام جمعه کرج عنوان کرد: در برهه کنونی متولیان وقف با بیان نیازها و اولویت ها و اعلام گزارش های مستمر در زمینه فرهنگ وقف باید تلاش کنند.

 

به گفته خطیب نماز جمعه کرج، اینکه در عرصه وقف کدام نیازها اولویت دارد در قالب فرهنگ سازی و توجه دادن مردم به نیازها و اعتمادسازی میان مردم برای اقدام جدی و موثر امکان پذیر است تا مردم هم از نظر و نیت واقف مطلع شوند.

 

استاد اخلاق و حوزه بیان کرد: اینگونه منبعی از وقف هدر نمی رود و امکان اجازه سوء استفاده و سودجویی به فردی داده نمی شود.

 

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: به منظور رسیدن به تمدن نوین اسلامی و فعالیت های تمدنی و خدمات گسترده اجتماعی، وقف می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

 

بخش دیگر خطبه مکتوب مجازی نماز جمعه ۱۸ مهر به مسئله تربیت اختصاص یافت و در این خصوص آیت الله حسینی همدانی گفت: نباید اجازه داد که امر تربیت در مسائل مالی گم شود.

 

امام جمعه کرج افزود: ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش در قالب همکاری مدرسه و خانه انجام می پذیرد. به همین منظور ۲۴ مهر که آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان است از اهمیت اساسی برخوردار است. 

 

نماینده ولی فقیه در البرز عنوان کرد: اولیاء دانش آموزان و مدرسه با برنامه ریزی و تقسیم کار مسائل مرتبط با دانش آموزان هم افزایی را شکل می دهند که پیامد آن رشد چند برابری درسی و پرورشی دانش آموز است.

 

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: نیازسنجی، برپایی جلسات و دوره های آموزشی با برخورداری از اساتید توانمند یکی از برنامه های موثری است که انجمن اولیاء و مربیان می توانند در دستور کار قرار دهند و در این جریان نقاط ضعف احتمالی را با برنامه ریزی قوت دهند. 

 

 

 

کد خبر 981294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha