ظرفیت سالن های نمایش فیلم خراسان شمالی افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم خراسان شمالی افزایش یافته است.

«حسین فرخنده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم در خراسان شمالی اظهارداشت: این تعداد از ۴۸۰ صندلی در سال ۹۰ هم اکنون به دو هزار و ۱۹۰ صندلی افزایش یافته  که رشد بیش از سه‌ و نیم برابری را نشان می دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: در این بازه زمانی تعداد سالن های سینما از یک به هشت سالن رسیده است.

 

فرخنده عنوان کرد: تعداد تماشاگران فیلم های اکران شده رشد هزار و ۶۸۶ درصدی داشته که در سال ۹۰، هفت هزار نفر و سال ۹۸، ۱۲۵ هزار نفر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینک در استان به ازای هر ۳۹۴ نفر یک صندلی داریم که در سال ۹۰ به ازای هر هزار و ۷۹۸ نفر یک صندلی بود.

 

وی دلیل افزایش تعداد تماشاگران سینما و اکران های فیلم را  افزایش تعداد سالن ها و واگذاری مجتمع ها به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: استقبال مردم از برگزاری چهار جشنواره فیلم فجر و میزان فروش خوب بوده است.

 

فرخنده تصریح کرد: در این بازه زمانی چهارسالن سینمایی مجتمع فرهنگی و هنری به بخش خصوصی داده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تا قبل از سال ۹۶ سرانه فضای مطالعه این استان جزو استان های رده پایین بود که با بهره برداری از کتابخانه های روستایی و شهری افزایش یافت.

 

فرخنده افزود: با بهره برداری از ۱۲ باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری، خراسان شمالی به نسبت جمعیت بالاترین میزان سرانه فضای مطالعه را داشته است.

 

وی گفت: در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۲.۴ متر مربع فضای کتابخانه ای داریم که متوسط کشوری در این شاخص کمتر از دو متر مربع است.

 

وی بیان کرد: ۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که ۸۰۰ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که می توان گفت سهم هر نفر از این کتاب ها یک جلد است.

 

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.

 

کد خبر 981337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha