استقبال فراوان زائران اربعین از نمایشگاه کتاب بخش امور فکری و فرهنگی

نمایشگاه دائمی کتاب آستان قدس عباسی، شاهد استقبال زائران عازم کربلا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، نمایشگاه دائمی کتاب، شاهد استقبال زائران عازم کربلا بود. این موضوع از تقدیر و تشکر آنان از تلاش‌های آستان قدس عباسی حکایت دارد، که با بهرگیری از این مناسبت و اهتمام به چاپ و انتشار فکری و فرهنگی به گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) می‌پردازد و در ارتقای فرهنگی زائران و افزایش گنجینه معرفتی آنان می‌کوشد.

این نمایشگاه که در دانشگاه العمید و به عنوان بخشی از ایستگاه فرهنگی الکفیل برای دانشجويان دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان مدارس، قرار داشت؛ به همت واحد ارتباطات دانشگاهی و مدارس، وابسته به امور روابط عمومی آستان قدس عباسی برپا شده بود و یکی از قسمت‌های آن و نقطه عطف فرهنگی مهمی به شمار می‌آمد.

از سوی ديگر آقای محمد خلیل، متصدی نمایشگاه اظهار داشت: "مدرسه حسینی گنجینه‌ای از عطایای فکری پایان ناپذیر است، زیرا نمایانگر رویکرد اصلاح گرایانه برای همه بشریت بوده و از این رو آستان قدس عباسی با بهرگیری از ایام زیارت‌های میلیونی و از جمله زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) به ادامه فعالیت‌ها و برنامه‌های سالانه خود، برای اطلاع رسانی فکری، فرهنگی، علمی و دینی، همت گماشته است‌. این موضوع از طریق چاپ و انتشار کتب و نشریات و مطابق با رویکرد حسینی (علیه السلام) است."

وی توضیح داد: "به مناسبت‌ اربعین حسینی، جمعیت وفادار، برای تجدید پیمان و دوستی با امام حسین (علیه السلام) به سوی کربلا می آیند و این نهضت جاویدان و عبرت‌ها و درس‌های آن را یادآور می‌شوند؛ از این رو ما به تهیه مجموعه‌ای از نشریات متناسب با زیارت و فضای آن پرداختیم و کتاب‌های دینی، فقهی و عقیدتی را منتشر نمودیم. این اقدام از طریق نمایشگاه دائمی کتاب انجام گرفت. این پروژه صدها نشریه متنوع را در زمینه‌های مختلف دینی، عقیدتی، علمی و فرهنگی در خود جای داده و با تمرکز به موضوعات با اهمیت که در تماس مستقیم با زائر هستند می‌پردازند."

الأعرجی در اینباره افزود: "آستان قدس عباسی بر گروه سنی جوان، چگونگی حمایت از آنان، کشف استعدادها و رشد توانمندی‌هایشان تاکید دارد و این موضوع ما را بر آن داشت تا از طریق انتخاب عناوین فکری و عقیدتی که برای این گروه فایده بخش است، در افزایش معرفت و فرهنگ آنان در زمینه‌های مختلف زندگی یاری رسان باشیم، تا بدینوسیله جوانان به سوی این عناوین جذب شده و در مورد آن‌ها اطلاع پیدا کرده و به مطالعه آن علاقمند شوند."
 

کد خبر 981456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha