​رعایت استانداردها نقشه راه حفاظت از زمین است

مزیدی گفت: رعایت استانداردها نقشه راه حفاظت از زمین است و با رعایت آن، جنبه های مختلف صرفه جویی انرژی و کیفیت آب و هوا کنترل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «داود مزیدی» صبح امروز(شنبه 19 مهر) در گفتگو با خبرنگاران، با گرامیداشت هفته استاندارد اظهار کرد: هفته استاندارد از امروز آغاز شده و 24 مهرماه ادامه دارد.

 

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان با اشاره به عناوین روزهای هفته استاندارد، ادامه داد: شنبه(19 مهر) به عنوان استاندارد و جهش تولید، یکشنبه(20 مهر) به عنوان استاندارد و تجارت محصولات دانش بنیان و فناوری های نوین، دوشنبه(21 مهر) استاندارد و راهکارهای مقابله با اپیدمی کرونا، (سه شنبه 22 مهر) استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات خانگی و روستایی، چهارشنبه(23 مهر) روز جهانی استاندارد با شعار «حفاظت از زمین با استانداردها» و پنجشنبه(24 مهر) استاندارد حلال و ارزش های اخلاقی و فرهنگی نامگذاری شده است.

 

وی بیان کرد: امسال شعار روز جهانی استاندارد «حفاظت از زمین با استانداردها» است که این شعار نشان می دهد رعایت استانداردها یکی از عوامل مهم برای کاهش تأثیرات انسانی بر روی زمین است.

 

مزیدی متذکر شد: صنعتی شدن زندگی ها و افزایش انتشار گازهای گلخانه ای موجب آلودگی آب و هوا و نامتوازن شدن چرخه طبیعیت شده و زمینه آسیب و لطمه به زمین را فراهم کرده است.

 

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان ابراز داشت: برای جلوگیری از خسارت های وارده به زمین رعایت استانداردها در دستور کار قرار گرفت، در واقع استاندارد نقشه راه برای حفاظت از زمین است و با رعایت استانداردهای جنبه های مختلف صرفه جویی انرژی، کیفیت آب و هوا و غیره کنترل می شود.

 

وی یادآور شد: با رعایت استانداردها تبعات تولید و آلاینده ها کاهش می یابد و زمینه استفاده مجدد از منابع محدود میسر می شود.

 

کد خبر 981473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha