دایره خطری که روز به روز تنگ تر می شود

ویروس کرونا در آذربایجان غربی به طور شگفت انگیزی در حال شیوع و گسترش است و خطری بزرگ تمام خانواده ها و مردم آذربایجان غربی را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، کرونا، ویروسی ناشناخته بهمن و اسفند سال گذشته در دنیا شیوع پیدا کرد و بعد از گذشت بیش از از هشت ماه همچنان قربانی می‌گیرد، که متاسفانه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا نه تنها کاهش نیافته بلکه شاهد افزایش شیوع این ویروس و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان هستیم.

 در آذربایجان غربی از اواسط تیر تا آخر مرداد یک وضعیت امیدوار کننده حاکم بود که شاهد سیر نزولی افراد مبتلا به ویروس کرونا بودیم اما به دلیل بی توجهی و عادی انگاری توسط شهروندان خیز جدیدی از شیوع این بیماری را شاهد هستیم، تا جایی که ظرفیت تمام بیمارستان های استان تکمیل است.

 روند افزایشی بیماری بسیار خیره کننده است تا جایی که محدودیت های کرونایی در مدارس، دانشگاه ها، مهدکودک ها و مراکز عمومی بار دیگر تشدید شد.

 تعداد بستری های مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی از هزار نفر نیز گذشته است و این آمار باید زنگ خطری برای ما باشد تا بیش از گذشته در راستای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کوشا باشیم.

«علی احمد آقاپور» رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند افزایشی، شدت و سرعت ابتلا به ویروس کرونا و مرگ مبتلایان بر اثر این ویروس با خیز عجیبی روبرو است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کل بستری های مربوط به بیماری های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به یک هزار و ۲۰ نفر رسید که از این تعداد ۵۳۵ نفر مشکوک و ۴۸۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد بستری شدگان در آی سی یو ۲۱۱ نفر که از این تعداد ۴۸ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

 

 

ویروس کرونا به طور بی رحمانه ای در دنیا در حال پیشرفت است و زندگی عادی تمام مردم روی زمین را مختل کرده است.

پژوهشگران و دانشمندان شبانه‌روز برای کشف واکسنی موثر برای مقابله با این ویروس هستند که تا امروز هیچ خبر خوشحال کننده ای منتشر نشده است.

 «ابراهیم حسنی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه ظرفیت های پیش بینی شده برای بیماران کرونایی در حال رشد است که باید چاره ای اندیشیده شود.

 وی خاطر نشان کرد: موج جدید شیوع ویروس کرونا بسیار وسیع تر است و متاسفانه تعداد بیماران و بستری ها را به شدت افزایش داده است و این بار در آمار مبتلایان و بستری شدگان ارومیه پیشتاز است.

 این مسئول تصریح کرد: بیمارستان طالقانی به طور کامل و بخش هایی از بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) که به این بیماران اختصاص داده شده بود، به طور کامل پر شدند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه ما مجبور هستیم از سایر بیمارستان های دولتی، غیر دانشگاهی، خیریه و خصوصی نیز کمک بگیریم، تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس باید استفاده از ماسک در جامعه به بالای ۸۵ درصد برسد که متاسفانه شاهد بی اعتنایی و عادی انگاری مردم نسبت به این ویروس در جامعه شده ایم.

 

 گفتنی است تاکنون بیش از ۳۷ میلیون نفر در دنیا و افزون بر ۴۹۲ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شدند از مجموع یک میلیون و ۷۱۶ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در تمامی کشورهای جهان نزدیک به 3 درصد مربوط به ایران است.

کد خبر 981514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha