کتابخانه سبز مازندران هفته کتاب امسال کلنگ‌زنی می‌شود

ولی‌پور از کلنگ‌زنی کتابخانه سبز مازندران در هفته کتاب امسال خبر داد.

«آرزو ولی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه قرار است کتابخانه سبز تنها در ساری احداث شود، گفت: ساخت کتابخانه سبز در دستور کار قرار گرفته و در حال طراحی نقشه ساختمانی است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه این کتابخانه در بوستان دامادی ساری با کمک یک خیر ساخته می‌شود، افزود: در هفته کتاب امسال در آبان ماه کلنگ کتابخانه سبز به زمین زده می‌شود.

 

وی  با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم نخستین کتابخانه سبز در کشور را که یکی از اولین ساختمان‌های انرژی صفر هم محسوب می‌شود، با مشارکت یکی از خیران، احداث کنیم.

 

این مسئول درباره آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی ساری بیان کرد: این کتابخانه یکی از پروژه‌های برزمین مانده در استان مازندران است که حدود 13 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

 

ولی‌پور تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد در سفر اخیر نوبخت معاون رئیس جمهور به مازندران قرار شد 20 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یابد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: استاندار مازندران هفته گذشته به صورت حضوری در سازمان برنامه و بودجه در دیدار با نوبخت معاون رئیس جمهور پیگیر این پروژه شدند که وعده اولیه برای بخشی از تخصیص اعتبار برای این پروژه داده شد.

 

ولی‌پور خاطرنشان کرد: معاون رئیس جمهور در دیدار با استاندار مازندران قول دادند تا این اعتبار در بازه‌های زمانی مختلف به استان تزریق شود تا این پروژه تا پایان سال 99 به اتمام برسد.

 

وی با اشاره به اینکه مازندران در تمام شاخصه‌های کتابخوانی در سطح کشور رتبه نخست را دارد، گفت: تنها به خاطر سرانه فضای فیزیکی است که استان مازندران در این بخش شاخص ملی را ندارد و امیدواریم اتفاق‌های خوب برای استان رقم زده شود.

 

 

 

کد خبر 981532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha