ابراز نگرانی استاندار کرمان از احتمال مواجهه با کمبود امکانات درمانی در استان

فدایی از نبود امکانات کافی در صورت عدم کنترل روند کنونی بیماری ابراز نگرانی کرد و افزود: در نتیجه ممکن است دچار افزایش آمار فوتی ها باشیم لذا درخواست ما از مردم و مسئولان این است که نظارت و رعایت نکات بهداشتی بیشتر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، شنبه(19 مهر) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از همکاری مردم و موکب ها در برگزاری مراسم اربعین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی قدردانی کرد.

 

استاندار کرمان با تأکید مکرر بر فعال بودن گشت های نظارتی ویژه کووید 19 گفت: در گزارش بازرسی ها از برخورد گشت ویژه کووید 19 گزارشی داده نمی شود و آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان نگران کننده است.

 

 

وی همچنین از نبود امکانات کافی در صورت عدم کنترل روند کنونی بیماری ابراز نگرانی کرد و افزود: در نتیجه ممکن است دچار افزایش آمار فوتی ها باشیم لذا درخواست ما از مردم و مسئولان این است که نظارت و رعایت نکات بهداشتی بیشتر باشد.

 

 

فدایی با بیان اینکه تعطیلی کامل مدارس در اختیار استان نیست و باید مجوز از مرکز کشور دریافت شود؛ ادامه داد: هفته گذشته این درخواست از استان داده شده و پیگیر هستیم.

 

 

وی دورکاری کارمندان را در اختیار مدیر دستگاه دانست تا هرگونه به نفع دستگاه و مقابله با بیماری است اقدام شود و در پایان اعلام کرد: روزهای پایانی ماه صفر هیچ کاروان و پیاده روی از استان کرمان به سمت مشهد مقدس نخواهیم داشت.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم تصریح کرد: با وجود همه هشدار ها، رعایت نکات بهداشتی در کشور پایین آمده و به 42.9 درصد رسیده و در کرمان هم به 48.6 است.

 

 

تعطیلی فعالیت جمعه بازار تا اطلاع ثانوی، تعطیلی دو هفته ای پارک های کرمان، سیرجان و رفسنجان و جلوگیری از اتراق خانواده ها، افزایش تعداد اتوبوس های حمل و نقل عمومی توسط شهرداری در ساعات شلوغ را به منظور امکان رعایت فاصله گذاری و تعطیلی مدارسی که ضوابط را رعایت نکردند همراه با معرفی مدیر به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری از مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان کرمان بود.

 

 

 

دکتر نوذر نخعی، مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه بسیاری از نیروها از جمله پزشکان، پرستاران و همکاران بهداشت محیط به دلیل کرونا ریزش کرده اند؛ افزود: درگیری با کووید ۱۹ اخیراً از نیمه شمالی استان آغاز شده و در یکی از شهرستان ها تعدادا مبتلایان 2.6 برابر شده که اگر در دیگر شهرستان ها این اتفاق بیفتد، با مشکل در پذیرش بیمارستان ها مواجه می شویم.

 

 


نخعی از پیش بینی آمار بالای مرگ و میر در ۱۰ روز آینده خبر داد و با تأکید بر ضرورت لزوم فعالیت غیرحضوری مدارس، گفت: برای آرایشگاه های زنانه که بعد از پایان ماه صفر با ازدحام مواجه هستند، فکری بشود.

 


 

کد خبر 981568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha