دانشگاه علی آبادکتول به دانشکده محیط زیست و انرژی تبدیل شود

یغمایی گفت: یکی از دانشکده های فنی و حرفه ای دانشگاه گلستان در علی آبادکتول قرار دارد که انتظار داریم ماموریت این دانشگاه به دانشکده انرژی و محیط زیست تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فرهاد یغمایی» عصر امروز (شنبه 19 مهر) در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان گلستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: همجواری دانشگاه و پارک علم و فناوری می تواند باعث توسعه شکوفایی استعداد دانشجویان شود.

 

رئیس دانشگاه گلستان ادامه داد: تجربه های موفقی از راه اندازی پارک علم و فناوری در همجواری دانشگاه ها در استان های دیگر وجود دارد که می توان از آن در استان استفاده کرد.

 

وی به حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری از دانشگاه گلستان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه تنها پایگاه نخبگان ایرانی خارج از کشور است و پنج محقق پسادکترا و دو شرکت دانش بنیان و 10 کارگاه و سخنرانی های علمی در خارج از کشور از طریق این دانشگاه برگزار شده است.

 

رئیس دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: یکی از دانشکده های فنی و حرفه ای این دانشگاه در شهرستان علی آبادکتول است اما از آنجایی که براساس سیاست های ادواری، دانشگاه ها باید ماموریت محور و تخصصی محور فعالیت کنند انتظار داریم ماموریت این دانشگاه به دانشکده انرژی و محیط زیست تغییر پیدا کند.

 

یغمایی افزود: دانشگاه گلستان دارای متخصصانی در حوزه اینترنت اشیاء است و محصولاتی از قبیل دستبند هوشمند اطلاعات پزشکی، طراحی و ساخت تله هوشمند آفات، طراحی و ساخت سیستم هشدار سریع کشاورزی و ساخت و راه اندازی دستگاه اندازه گیری جریان آب تولید کرده است.

 

وی گفت: استان گلستان یکی از استان های حادثه خیز در حوزه سیل است و همکاران ما فعالیت پژوهشی در این زمینه انجام دادند که انتظار داریم در این زمینه مجتمع نوآوری و فناوری در دانشگاه راه اندازی شود.

کد خبر 981620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha