آغاز برنامه های بزرگداشت حافظ به صورت مجازی از ۲۰ مهر

سهرابی گفت: برنامه های یادروز حافظ امسال از ۲۰ مهر در فضای مجازی آغاز خواهد شد و تا ۲۳ مهر ادامه خواهد یافت که شامل سخنرانی های متعدد و کارشناسانه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 19 مهر) با اشاره به بزرگداشت روز حافظ در 20 مهر امسال به خبرنگاران گفت: به دلیل بحران کرونا برنامه های امسال با تمرکز بر فضای مجازی اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بدین ترتیب از ساعت 19 روز یکشنبه 20 مهر، سخنرانی های آسیب شناسانه «بها الدین خرمشاهی»، «میرجلال‌الدین کزازی» و «محمود فتوحی رودمعجنی» انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای دوشنبه 21 مهر نیز پایان نامه های دکتری در حوزه حافظ پژوهی «سودابه نوذری»، گزارش تحلیلی شعر و شخصیت حافظ توسط «محسن معینی» و پرداختن به بهره عاشوراییان از شعر حافظ توسط «غلامرضا کافی» در نظر گرفته شده است.

سهرابی اعلام کرد: در سومین نشست علمی یادروز حافظ در روز سه‌شنبه 22 مهر توسط «عبدالمحمود رضوانی» درباره مشکلات ترجمه‌ آثار بزرگانی چون حافظ سخن گفته خواهد شد و «مریم حسینی» در مورد گریز از هژمونی از سنایی تا حافظ سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های آخرین روز بزرگداشت حافظ گفت: در چهارشنبه 23 مهر، سه نشست علمی برگزار خواهد شد و «حجابی کرلانقیچ»، مترجم دیوان حافظ به زبان ترکی استانبولی درباره ترجمه‌های استانبولی حافظ و حافظ‌شناسی در دوره‌ جمهوری ترکیه سخنرانی خواهد کرد و «روشنک اکرمی» به بررسی حضور حافظ در دفترهای شعر «امرسون» می پردازد و  «عدنان قره اسماعیل اغلو» نیز از استادان نامدار زبان و ادبیات فارسی از کشور ترکیه به بررسی جایگاه حافظ شیرازی در فرهنگ و ادب آسیای صغیر خواهد پرداخت.

وی از پخش این نشست ها در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: برنامه ها از طریق  لینک اصلی derak.live/stream/hafezstudies و لینک فرعی vc44.shirazu.ac.ir/hafezstudies قابل مشاهده است و برنامه آغاز یادروز حافظ نیز ساعت 21 و پنج دقیقه شنبه 19 مهر از شبکه فارس پخش می شود.

کد خبر 981648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha