کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به ۴۲ درصد

شریعتی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۵۹ درصد در هفته گذشته به ۴۲ درصد در هفته جاری خبر داد و گفت: نتایج این روند کاهشی طی ۲ هفته آینده نمود خواهد داشت که باید با جدیت به این موضوع وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز(شنبه ۱۹ مهر) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، از اوج گیری، رشد و افزایش مجدد شرایط کرونا در کشور خبر داد و اظهار کرد: با وجود اینکه از ۴۵ شهر آلوده کشور، شهری از خوزستان جز آن نیست اما شهرهای قرمز پرخطری داریم و وضعیت استان قرمز است.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته شیب بیماری در استان به صورت ملایم رو به افزایش و در حال کنترل است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم باید دست به دست هم دهند تا شیب بیماری حالت ثابت به خود بگیرد تصریح کرد: رصد آمار ۲ هفته اخیر نشان از این دارد که شیب افزایشی در خوزستان ملایم‌تر شده که اگر همت شود به حالت ثابت می‌رسیم.

 

شریعتی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از ۵۹ درصد در هفته گذشته به ۴۲ درصد در هفته جاری اشاره کرد و افزود: نتایج این روند کاهشی طی 2 هفته آینده نمود خواهد داشت که باید با جدیت به این موضوع وارد شد.

 

وی با بیان اینکه اگر اکنون شرایط قابل تحمل است با عدم رعایت پروتکل‌ها امکان دارد به شرایط غیرقابل کنترلی برسیم اضافه کرد: برای کنترل این شرایط، ادارات اجازه ورود افراد بدون ماسک را ندهند و اصناف به افراد بدون ماسک خدماتی ارائه نکنند.

 

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا ابراز کرد: اگر ادارات کل پروتکل‌ها را رعایت نکردند به مدیران آنها تذکر جدی داده می‌شود و اگر از اداره‌ای گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها رسید، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون جلوگیری از اوج‌گیری بیماری آسان‌تر از زمانی است که کنترل از دست ما خارج شود تاکید کرد: شهرداری‌های استان باید پارک‌ها و بوستان‌ها را خاموش کنند؛ ما برای نجات جان انسان‌ها مجبور هستیم سختی‌های دیگر مانند دزدی سیم برق‌ها و ... را تحمل کنیم.

 

شریعتی پیشگیری را مهم‌ترین مساله مقابله با بیماری کرونا دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک و شستن دست‌ها ساده‌تر از آن است که بخواهیم گرفتار بیمارستان‌ها شویم.

 

وی با بیان اینکه فرمانداران باید گشت‌های نظارتی ترکیبی را جدی بگیرند و آنها را فعال‌تر کنند تا بتوانیم شرایط استان را ثابت نگه داریم و در صورت امکان بهبود ببخشیم گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید اکیپی را جهت سرکشی از بیمارستان‌ها تشکیل دهند تا علت مرگ‌ومیرها را بررسی کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به تعطیلی مدارس عنوان کرد: شهرستان‌ها برای تعطیلی مدارس خودسرانه عمل نکنند و با ستاد استانی مشورت کنند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

 

شریعتی ادامه داد: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم و شرایط آموزش مجازی را فراهم کردیم، اما مدارس را تعطیل اعلام نمی‌کنیم چراکه دستور ریاست جمهوری و ستاد ملی کرونا است.

 

وی به حضور بیشتر دانش آموزان روستایی و عشایری در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید به نحوی عمل کند تا تمام پروتکل‌ها رعایت شوند و شرایط از جمله تهیه ماسک و الکل در این مدارس فراهم شود.

 

شریعتی در پایان موضوع اهدای عضو را مساله مهمی دانست و بیان کرد: مجوز انجام پیوند قلب در اهواز اخذ شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود و این موضوع باید از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی تبلیغ شود؛ گروه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گروه خوب، جوان و با انگیزه‌ای هستند.

 

کد خبر 981672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha