آموزش آنلاین به سبک دبیر دبیرستان البرز

احمدی گفت: تدریس آنلاین یک موقعیت جدید برای همکاران فرهنگی است که به وجود آمده اما تدریس حضوری دارای مزیت های خاص خود است.

«نجفعلی احمدی» در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، در باره تدریس آنلاین گفت: کلاس شیمی را به صورت آنلاین برگزار می کنم، طبق برنامه مصوب دبیرستان البرز، دروس هر دبیری به صورت آفلاین  در قالب ویدیو ضبط می شود و قبل از اینکه مبحثی را تدریس کنم، فیلم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و آن ها درس را نگاه می کنند و نسبت به درسی که می خواهم درجلسه بعد تدریس کنم، اطلاعات لازم را دارند و سپس تمامی نکات را به صورت آنلاین توضیح می دهم.

 

این دبیر با سابقه شیمی ادامه می دهد: تدریس آنلاین یک موقعیت جدید برای من و همکاران فرهنگی است که به وجود آمده اما تدریس حضوری دارای مزیت های خاص خود است و در حال حاضر اطلاعی از دانش آموزانم ندارند که در تدریس آنلاین واقعا به درس گوش می کنند، هر چند ارتباط با آن ها برقرار می کنم اما دسترسی مستقیم، حضوری و چهره به چهره ندارم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر برای پنج کلاس، درس شیمی را تدریس می کنم. لپ تاپ و اینترنت توسط مدرسه در اختیار ما قرار داده شده است اما محتوای آموزشی را خودمان تهیه می کنیم.

 

احمدی گفت:وقتی که تدریس می کنم احساسم این  است که دانش آموزانم درکلاس درس نشسته اند، با این ذهنیت  تدریسم را شروع می کنم و همان کارهایی که در حالت عادی و حضوری انجام میدادم و برای نمونه ارزشیابی اولیه و پرسش و پاسخ و چک کردن تمرینات را همچنان انجام می دهم.

 

وی بیان کرد:دانش آموزانی که احساس  مسئولیت می کنند تکالیف را انجام می دهند البته این دانش آموزان چون در پایه یازدهم هستند و سال بعد کنکور دارند و در مدرسه البرز تحصیل می کنند، همراهی با معلم را دارند و با انگیزه هستند ممکن است تعداد کمی از دانش آموزان وجود داشته باشند که کلاس را جدی نگیرند.

 

این دبیر دبیرستان البرز گفت:حضور و غیاب دانش آموزان توسط معاون انضباطی دقیقا رصد می شود و بعید می دانم که دانش آموزان بتواند در تدریس آنلاین غیبت کند.

 

وی یاد آور شد:بالغ بر 35 سال است تدریس کرده ام و  بازنشسته زود هنگام هستم و همچنان به دلیل علاقه و لطف مدرسه به تدریس ادامه می دهم.

 

 

کد خبر 981773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha