حمل ۵۵ تُن زباله از خوسف به بیرجند/ طرح جامع مدیریت پسماند شهر خوسف تصویب شد

علیزاده، با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای بیرجند، خوسف و مود در کارگروه مدیریت پسماند خراسان جنوبی تصویب شد، گفت: بر اساس این طرح هر هفته ۵۵ تُن زباله از خوسف به سایت بیرجند منتقل می شود.

«محسن علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهارکرد: در راستای ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر اینکه تا شعاع کمتر از 40 کیلومتر باید مراکز سایت پسماند زباله تجمیع شوند، تصمیم گرفته شد تا سایت شهرداری خوسف، بیرجند، روستاهای بخش مرکز بیرجند و مود به مرکزیت شهر بیرجند تجمیع شوند.

 

 

شهردار خوسف با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای بیرجند، خوسف و مود در کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان جنوبی تصویب شد، گفت: بر اساس این طرح مقرر شد زباله های شهرستان خوسف توسط شهرداری جمع آوری و به سایت پسماند مرکز استان منتقل شود.

 

 

علیزاده تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در دستور کار شهرداری خوسف است و جمع آوری زباله های روستاهای فاقد دهیار هم در افق این طرح جامع دیده شده است.

 

 

وی با بیان اینکه روزانه 4.5 تا پنج تُن زباله در شهر خوسف تولید می شود، گفت: در حال حاضر هر هفته 17 تُن زباله از دهیاری های وابسطه به شهر خوسف، 30 تُن زباله  جمع آوری شده توسط شهرداری و 12 تُن زباله از پادگان «04» به سایت پسماند زباله خوسف منتقل می شود.

 

 

شهردار خوسف تصریح کرد: شهر خوسف هر  هفته 55 تن زباله تولیدی دارد  که با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند استان، این مقدار زباله به سایت شهرداری بیرجند حمل خواهد شد.

 

 

علیزاده گفت: درخواست شده که خودروی حمل زباله سنگین به شهرداری خوسف اختصاص داده شود، چراکه خودروی حمل زباله شهرداری خوسف ظرفیت حمل 55 تُن زباله را ندارد.

 

 

وی افزود: از زمان تاسیس شهرداری خوسف تاکنون زباله های تولیدی در محلی با مجوز منابع طبیعی و محیط زیست دفن می شده است که پس از آماده شدن محل دفن پسماندِ طرح جامع مدیریت پسماند استان، سایت خوسف منتفی و زباله های خوسف به بیرجند منتقل خواد شد.

 

 

شهردار خوسف با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند استان در کاهش اثرارت زیست محیطی و آلودگی ها کمک خواهد کرد، گفت: این طرح در راستای تحقق قانون مدیریت پسماند، مدیریت و نظارت بر روند اجرای کار را به عهده وزارت کشور و شهرداری‌ها قرار داده است.

 

 

علیزاده با بیان اینکه زباله های تولیدی روزانه شهر خوسف کم و مقرن به صرفه نیست که روزی دو مرتبه حمل زباله داشته باشیم، گفت: پیشنهاد می شود ایستگاه موقت جمع آوری زباله در  شهر خوسف ایجاد شود تا زباله ها به صورت هفتگی جمع آوری و به سایت بیرجند منتقل شود.

 

 

 

کد خبر 981789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha