زیارت اربعین تداوم راه امام حسین(ع) است

​ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان در مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی(ع) گفت: زیارت اربعین و زنده نگهداشتن مفاهیم ناب اربعین، تداوم راه امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت اربعین حسینی، مراسم سوگواری و عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نمایندگی فرهنگی کشورمان در نخجوان برگزار شد.

در این مراسم که در محل سالن «منا» سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان صورت گرفت، دیپلمات‌ها به همراه خانواده و کارکنان سرکنسولگری کشورمان، شرکت کردند.

عزاداران به یاد امام حسین و شهدای دشت کربلا و نیز در مصائب اهل بیت(ع)، سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی به عزاداران به روایتی از امام حسن عسگری(ع) در خصوص پنج نشانه و خصلت مؤمن اشاره کرد و گفت: اینکه امام حسن عسگری(ع) بعد از خواندن نماز به زیارت اربعین اشاره دارد و یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت اربعین می‌شمارد، بدلیل این است که نهضت عاشورا همیشه در یاد و خاطره شیعیان زنده بماند؛ چرا که سید و سالار شهیدان برای خدا و برای زنده نگه داشتن اسلام ناب قیام کرد و در این راه هرچه داشت را تقدیم کرد.

وی افزود: به همین دلیل زیارت اربعین یادآور تداوم راه امام حسین(ع) و از علائم و نشانه شیعه بودن محسوب می‌شود.

سید احمد حسینی، سرکنسول ایران در نخجوان در این مراسم در خصوص ابعاد  حماسه بزرگ حسینی سخنرانی کرد.

پخش کلیپ‌های مداحی به زبان آذری و فارسی و به نمایش گذاشتن راهپیمایی اربعین حسینی و قرائت زیارت مخصوص روز اربعین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 981806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha