زندگینامه شهید «مرتضی فخرزاده» برای فعالان کانون شهید باکری روایت شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید مهدی باکری گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید «مرتضی فخرزاده» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

«انصافعلی معبودی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: زندگینامه و وصیت نامه شهید «مرتضی فخرزاده» در راستای اجرای طرح «روح مقاومت» برای فعالان این کانون روایت و بازخوانی شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید مهدی باکری تصریح کرد: این طرح مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است و در طی سال جاری در مناسبت های مختلف اقدام به معرفی شهیدان این کانون خواهیم پرداخت.

 

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان برای فعالان این کانون افتخار بزرگی است که در چهل سالگی هفته دفاع مقدس به آن نائل شده ایم.

 

معبودی خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست و امروز باید تلاش کنیم تا این فرهنگ الهی در بین نوجوانان و جوانان فراموش نشود.

 

شهید مرتضی فخرزاده متولد نهم فروردین 1334 در شهرستان گرمی است و پس از آغاز جنگ تحمیلی فعالیت خود را در سپاه پاسداران آغاز و طی عملیات های مختلف در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در سال 1365 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به فیض شهادت نائل شد.

 

در فرازی از وصیت نامه این شهید آمده است: من در هر لحظه از ابعاد زندگیم افتخار می کردم که یک نفر خدمتگزار کشور اسلامی هستم و افتخار می کردم یک زمان، طبق قانون قرآن کریم و اسلام به رهبری امام خمینی (ره) در عصر حاضر زندگی می کردم.

ای جوانان، ای سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ای ملت شریف ایران، قدر این کشور را بدانید و جدیت کنید و نگذارید این جمهوری اسلامی به دست چند نفر از قلدران که  همچون گذشته به وطن عزیزمان ایران تجاوز کرده بودند، بیافتد و ای ملت فداکار ایران این جمهوری اسلامی آسان به دست شما ملت نرسیده است.

کد خبر 981911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha