‍  توجه به نشان استاندارد هنگام خرید کالا ضروری است

قنبریان نشان استاندارد را نماد مرغوبیت کالا دانست و گفت: از مردم درخواست می شود هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل آن، توجه کنند.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: نشان استاندارد نماد مرغوبیت کالا و همچنین بستر تقویت تولید و اشتغال است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: کارشناسان اداره کل در قالب برنامه ریزی انجام شده و هم چنین گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به صورت مستمر اقلام مشمول استاندارد اجباری را که در بازار عرضه و توزیع می شوند، مورد بازرسی قرار می دهند.

 

وی افزود: طرح نظارت بر اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری به صورت سراسری در کشور توسط ادارات کل استاندارد استان ها اجرا می شود و در این طرح نظارت بر فرآورده ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف انجام می گیرد.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 127 قلم کالای مغایر با استاندارد در سطح مراکز عرضه و توزیع استان شناسایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال 903 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان انجام گرفته است، بیان کرد: در این بازرسی ها تعداد 127 قلم فرآورده مغایر با استاندارد شناسایی گردید.

 

قنبریان افزود: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان های محل تولید جهت اقدام، اعلام می شود.

 

مدیرکل استاندارد استان افزود: مصرف کنندگان می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

کد خبر 981952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha