سرما، به برخی از اراضی کشاورزی شیروان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سرمای دو شب گذشته به برخی از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان  اظهار داشت: خسارت وارد شده در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی آبی شامل محصولات ذرت و گوجه فرنگی در حومه شهرستان بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: سرمازدگی ۱۸ و ۱۹ مهرماه امسال، ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به اراضی زراعی آبی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

حیاتی بیشترین خسارت را مربوط به اراضی زراعی آبی ذرت در سطح ۵۵۰ هکتار به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: همچنین اراضی زراعی آبی گوجه فرنگی در سطح ۵۰ هکتار به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بیمه نمودن محصولات کشاورزی با توجه به واقعیت بلایای طبیعی همچون سیل، خشکسالی، سرمازدگی و بیماریهای دامی ضرورتی حیاتی برای کشاورزان، باغداران و دامداران است که باید نسبت به آن توجه داشته باشند. 

 

مدیر جهاد کشاوزی شیروان تصریح کرد: بعد از هشدار هواشناسی باید هریک از کشاورزان و باغداران بر اساس تجربه های قبلی یا امکاناتی که در اختیار دارند برای جلوگیری از سرمازدگی اقدام کنند.

 

دمای هوا در برخی مناطق شهرستان شیروان شنبه شب به حدود پنج درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

 

هواشناسی خراسان شمالی روز پنجشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که کشاورزان و باغداران به علت افت شدید دما نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی شتاب کنند.

 

 

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

 

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

 

کد خبر 982034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha