تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

نجفی نژاد گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی استان گلستان نیاز است که کارگروه ویژه ای ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نجفی نژاد» عصر امروز(یکشنبه 20 مهر) در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم شاهد توسعه علمی و مراکز علمی در سطح استان گلستان با حمایت های معاون علمی رئیس جمهور باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: سه مقوله آب، فضا و انرژی در دنیا یک مسئله مهم و کلیدی به شمار می رود، این سه مقوله جدا از هم نیستند و جزوی از اجزای یک معادله هستند که باید در کنار هم تنظیم شوند.

 

نجفی نژاد افزود: با مسئله و چالش کم آبی رو به رو هستیم و راه حل آن در بخش کشاورزی است و اگر بتوانیم بهره برداری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم قطعاً می توانیم در حوزه کاهش آب موفقیت به دست آوریم.

 

وی گفت: در حال حاضر تفکری در جامعه حاکم است که آب مورد نیاز را از طریق سد و یا حفاری چاه تامین کنیم و باید نگاه خود را به این مسئله تغییر دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: استان گلستان برای مسئله کم آبی باید نقشه دقیقی داشته باشد، روز به روز ذخایره آب در استان تحلیل می رود و رودخانه های ما روز به روز با رسوب پر می شود و سدها نیز با فرسایش و رسوب گذاری رو به رو هستند و به این طریق آینده درخشانی در حوزه تامین آب نخواهیم داشت.

 

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در استان تحولی ایجاد کنیم و به دنبال رونق در استان هستیم باید شورای خاصی برای پیگیری این مشکلات داشته باشیم.

 

وی گفت: توسعه کشاورزی استان نیاز به یک نقشه راه جدی دارد و با توجه به سند آمایش کشور باید نقش خود را در کل کشور مشخص کنیم و باید استان بداند به چه میزان و با چه هزینه ای باید گندم و یا دیگر محصولات کشاورزی را تولید کند.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ابراز داشت: مجتمع نوآوری تحت عنوان مجتمع تخصصی امنیت آب، فضا و انرژی و پسماند را در  دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پیگیری می کنیم و اعتقاد داریم در این بخش هسته های فناور تخصصی باید در این مجتمع مستقر شوند.

 

نجفی نژاد افزود: ۱۵۰ رساله دکتری و یک هزار و 500 تز فوق لیسانس در دانشگاه عرضه می شود و از بخش های مختلف درخواست کردیم که نیازهای تحقیقاتی خود را اعلام کنند و از ظرفیت دانشگاه بهره ببرند.

 

کد خبر 982041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha