۳۰۰ هزار هکتار مرتع گلستان در خطر بیابانی شدن است

قزلسفلو گفت: ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی در استان گلستان وجود دارد که نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار آن در خطر بیابان شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابوطالب قزلسفلو» عصر امروز(یکشنبه 20 مهر) در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گلستان اظهار کرد: 850 هزار هکتار از اراضی مرتعی در استان گلستان وجود دارد که نزدیک به 300 هزار هکتار آن در خطر بیابان شدن است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: بیابان شدن این میزان از اراضی مرتعی استان خسارت های زیادی به حوزه دامپروری استان گلستان وارد می کند.

 

قزلسفلو بیان کرد: در سال های اخیر توجه خوبی به بخش منابع طبیعی استان وجود داشت و انتظار داریم که از ظرفیت مرکز تحقیقات بخش کشاورزی در حوزه منابع طبیعی استفاده بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: تولیدات در بخش های مختلف رتبه های خوبی دارد و حجم تولید در استان عدد قابل توجهی است ولی با توجه به تورمی که در استان حاکم است تولیدات نمی تواند معیشت بخش کشاورزی را تامین کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تأکید کرد: ارزش تولیدات در واحد سطح باید افزایش پیدا کند تا روستائیان در تامین معیشت خود با مشکل رو به رو نشوند.

 

کد خبر 982042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha