اختصاص ۳۱ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی در گلستان

​عابدی گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای پژوهش در استان گلستان از منابع استانی و ملی در نظر گرفته شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» عصر امروز(یکشنبه 20 مهر) در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گلستان اظهار کرد: 740 میلیون تومان اعتبار یک درصد دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده بود و بخشی از این اعتبارات برای مطالعه بر روی موضوع نجات خلیج گرگان هزینه شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  ادامه داد: نمونه برداری و اندازه گیری میدانی انجام شده و گزارش مطالعاتی به استانداری ارسال شده است و گزارش نهایی این مطالعات به استانداری تا انتهای مهرماه ارائه می شود.

 

عابدی بابیان اینکه پیش از این نیز یک مطالعه کلی در خصوص خلیج گرگان و راهکار نجات آن انجام شده است، بیان کرد: ظرفیت سنجی رودخانه ها و مسیل های استان از دیگر پروژه هایی بود که در استان پیگیری می شود و 70 میلیون تومان برای پژوهش آن اختصاص یافته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: مطالعات بهره بری آب در بخش کشاورزی جزو پروژه هایی دیگری بود که در سال 97 از یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی انجام شده است.

 

عابدی گفت: در بحث خشکه کاری برنج اقدامات خوبی در استان گلستان رقم خورده است.

 

وی  یادآور شد: سند آمایش استان در قالب 36جلد آماده شده است و افق طرح در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت براساس این سند تهیه شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تاکید کرد: در سند آمایش استان گلستان افق ها در بخش کشاورزی تهیه شده است و مطالعات در بحث گردشگری و صنعت در دست اقدام است.

 

عابدی بیان کرد: مطالعات بر بحث انرژی خورشیدی و بادی از دیگر پروژه های مطالعاتی بود که در استان پیگیری شد و لکه گذاری شده است که بدانیم در سطح استان در کدام نقطه ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی مناسبت است.

 

وی به خلاصه اعتبارات پژوهشی اشاره کرد و افزود: در سال 99 بالغ بر 31 میلیارد تومان اعتبار برای پژوهش در استان در نظر گرفته شده است و اعتبارات در سال 92 بالغ بر 22 میلیارد تومان بود.

 

کد خبر 982046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha