اختصاص ۷۵ درصد به پیاده راه در فضای شهری «بابا کوهی» شیراز

اسکندرپور گفت: با اجرای فضای شهری «بابا کوهی» شیراز، ۷۵ درصد از فضای شهری این منطقه به پیاده راه اختصاص داده خواهد شد و تنها در ۲۵ درصد آن امکان تردد خودرو وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 20 مهر) در بازدید از عملیات اجرایی احداث فضای شهری «بابا کوهی» شیراز گفت: انسان محوری در اجرای پروژه های شهر شیراز در اولویت قرار دارد و اجرای پروژه پیاده راه «بابا کوهی» نیز از این موارد است.

شهردار شیراز افزود: اجرای این پیاده راه در «باباکوهی» که اکنون خورو محور است، موجب افزایش حضور شهروندان در سطح شهر و تغییر فضاهای عمومی می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای فضای شهری «بابا کوهی» شیراز، 75 درصد از فضای شهری این منطقه به پیاده راه اختصاص داده خواهد شد و تنها در 25 درصد آن امکان تردد خودرو وجود خواهد داشت.

 شهرار شیراز اعلام کرد: بیش از 16 هزار متر مربع کف سازی در فضای شهری «بابا کوهی» شیراز اجرا می شود و نورپردازی، سرای غذا، آب نما و ... نیز در آن به اجرا درخواهد آمد.

وی از به اجرا در آمدن طرح در مدت 9 ماه خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای به بهره برداری رسیدن طرح در مدت 9 ماه به کار خواهیم گرفت و تکمیل این فضا در توسعه گردشگری شهر شیراز نیز نقش موثری دارد.

اسکندرپور افزود: از دیگر مزیت های اجرای این پروژه، اتصال شهر با طبیعت و ارتفاعات آرامگاه «باباکوهی» که میان محیط شهر و فضای بکر و طبیعی کوه های شهر ارتباط منطقی ایجاد می کند.

شهردار شیراز اعلام کرد: چهار پروژه دیگر نیز در محدوده شهرداری منطقه سه شیراز در حال اجراست که پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 982061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha