ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشور‌های همسایه محقق می شود

لاهوتی به ظرفیت‌های بالای کشور در صادرات اشاره و تاکید کرد: ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشور‌های همسایه محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد لاهوتی به ظرفیت‌های بالای کشور در صادرات اشاره و تاکید کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و دستیابی به ابزار‌های مهمی مثل حمل و نقل و نظام بانکی نوین، ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشور‌های همسایه محقق خواهد شد.

 

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: در بخش صادرات، ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت خالی داریم و ظرفیت تولید این میزان محصول در کشور وجود دارد، اما سیستم حمل و نقل  متناسب با این میزان صادرات ، ارتقا نیافته  است و سیستم بانکی ما هم ظرفیت  این  میزان تبادل مالی را ندارد.

 

لاهوتی بیان کرد: زیرساخت و حمل و نقل موضوع مهمی است که اگر فراهم نشود، رسیدن به ارقام  و اهداف تعیین شده در حوزه صادرات دور از ذهن است.

 

این مقام مسئول در خصوص مشکل تعدد قوانین و بخشنامه‌های صادراتی گفت: از فروردین سال ۹۷ تا ۱۵ شهریور ۹۸ بالغ بر ۸۰ بخشنامه صادر شده که این عامل هم یکی از موانعی است که باعث ایجاد چالش در تجارت خارجی می‌شود و در این شرایط بازار صادراتی از دست می‌رود.

 

در ادامه گلزاری معاون توسعه بازار  کشتیرانی ایران در خصوص موانع صادراتی تصریح کرد: نبود سیاست گذاری واحد، بروکراسی پیچیده ، بخشنامه های متعدد، تحریم های یکجانبه آمریکا و نبود کانال های مالی مناسب از جمله مشکلات موجود بر سر راه صادرکنندگان به شمار می روند.

 

او افزود: همچنین چند نرخی بودن ارز و نوسانات زیاد آن  بر روند صادرات کالا  تاثیر می گذارد.

کد خبر 982139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha