شهردار مسلمان محجبه انگلیس از عضویت حزب کارگر استعفا داد

نخستین شهردار مسلمان محجبه در انگلیس به دلیل نگاه نژادپرستانه حزب کارگر از این حزب استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «راقیه اسماعیل» نخستین شهردار مسلمان محجبه در انگلیس روز گذشته (یکشنبه 20 مهر 1399) از عضویت در حزب کارگر انگلیس استعفا داد. استعفای اسماعیل به این دلیل است که به عنوان یک زن سیاه پوست در معرض نگاه نژادپرستانه قرار گرفته است.

 

اسماعیل سومالی تبار مقیم انگلیس که از ماه می 2016 میلادی به مدت یک سال به عنوان شهردار منطقه ایسلینگتون در لندن انتخاب شد، در بیانیه ای اعلام کرد: حزب کارگر علیه اقلیت ها تبعیض قایل می شود. این درحالی است که مردان سفید پوست اجازه دارند هرکاری که می خواهند انجام دهند.

 

وی افزود: به دلیل اینکه به عنوان یک زن سیاه پوست مورد تبعیض نژادی قرار گرفت، تصمیم گرفت تا از حزب کارگر(چپ میانه مخالف) استعفا دهد.

 

اسماعیل گفت: پیش از این تلاش کرده است که فعالیت هایی را برای مسلمانان به مناسبت اعیاد اسلامی برگزار کند، اما اعضای ضد اسلامی این حزب مانع این فعالیت ها شدند.

 

وی ادامه داد: برخی از اعضای این حزب از او خواستند تا در نشست های این حزب سکوت کند. به همین دلیل متوجه شده است که به عنوان یک فرد سیاه پوست حق اظهارنظر ندارد. همچنین متوجه شده است که این حزب به ارزش های وی به مدت شش سال احترام نگذاشته است.

کد خبر 982326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha