نهج البلاغه شاهراه اندیشه های ناب است

فقهی زاده گفت: نهج البلاغه شاهراه اندیشه های ناب کلامی و اخلاقی است و دروازه مقاصد شریعت و سبیل روشن اخلاق و اندیشه های مومنانه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عبدالهادی فقهی زاده در مراسم آغاز رسمی طرح نهج البلاغه کاشان پایتخت نهج البلاغه  ایران که امروز 21 مهر در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه نهج البلاغه سرشار از عبارات پرشور و عمیق است و نمونه ای از بیان والای علی (ع) است، گفت: نهج البلاغه سرشار از دعا، اخلاق، سلوک و عبادت و حاکمیت دینی و ویژگی های حاکمان و مسئولان است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه این فضایل از ابرمردی مطرح شده است که جمیع فضایل و اخلاق نیکو است و عمده این سخنان حاصل پنج سال خلافت ظاهری ایشان بر مردم است.

وی اضافه کرد: نهج البلاغه شاهراه اندیشه های ناب کلامی و اخلاقی است و دروازه مقاصد شریعت و سبیل روشن اخلاق و اندیشه های مومنانه است.

 

فقهی زاده اظهار کرد: نهج البلاغه سرشار از جریان سازی فکری، فرهنگی و اخلاقی و تربیتی است که در بیان والای امیرالمومنین علی (ع) تبلور یافته است تا هر کس بخواهد به فراخور معرفت خود از این معارف بهره مند شود.

 

وی ادامه داد: هر کسی در سایه دمخور شدن با نهج البلاغه از فضایل آن بهره مند می شود. جرج جرداق می نویسد ای روزگار ای کاش می توانستی همه قدرت خود را در خلق یک انسان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما علی دیگری می دادی.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت با افتخار طرح ملی نهج البلاغه را طراحی کرد و وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر صالحی لوح این طرح را به مردم فرهیخته کاشان تقدیم کردند.

 

وی ادامه داد: نهج البلاغه دشمنان کوچک و دوستان بزرگ دارد و متاسفانه کار فاخر طی چند سال اخیر انجام نگرفته است. اگر حمایت های آقای دکتر صالحی وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود، اجرای طرح ملی نهج البلاغه ممکن نبود.

کد خبر 982382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha