علاقه‌مند به توسعه مناسبات فرهنگی با ایران هستیم

​السید ذی یزن بن هیثم آل سعید در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در عمان اظهار کرد: علاقه‌مند به توسعه مناسبات فرهنگی با ایران هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران با السید ذی یزن بن هیثم آل سعید، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان و فرزند ارشد سلطان عمان دیدار و درباره همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار كه سید علی موسوی‌زاده، رايزن فرهنگی ایران و السید سعید بن سلطان البوسعیدی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان سلطنت عمان نیز حضور داشتند، دو طرف ضمن بررسی فعالیت‌های گذشته، راهکاری‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، هنری و ورزشی میان دو‌ کشور را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به برخورداری دو کشور از فرهنگ، تاریخ و تمدن، جایگاه سلطنت عمان را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: دو کشور ایران و عمان روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و این امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و ورزشی بوجود می‌آورد.

نجفی خوشرودی ضمن قدردانی از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های فرهنگی و هنری، دوستی و محبت را موجب ماندگاری مناسبات فرهنگی خواند و تأکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در میان فرهیختگان، فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما علاقه‌مند به تقویت و توسعه همکاری‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دو ملت هستیم.

وی حضور اقشار مختلف بازرگانی، فرهنگی و علمی ایرانی مقیم در سلطان نشین عمان را فرصت  مغتنمي برای بهره گیری از وجود آنان در فعالیت‌های مشترک دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با برگزاری فعالیت‌های مشترک از جمله برگزاری هفته فرهنگی، تهیه فیلم و سریال و مسابقات و اردوهای ورزشی در دو کشور زمینه را برای تحکیم پیوند صلح، دوستی و محبت دو ملت بکار گیرد.

السید ذی یزن بن هیثم آل سعید، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان نیز در این دیدار، روابط دو کشور را عميق و با تاریخ و فرهنگ مشترک توصیف و از توسعه مناسبات فرهنگی، هنری و ورزشی استقبال کرد.

وی سیاست‌های کشورش را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست‌های سلطان فقید سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور به ویژه در زمینه فرهنگی و ورزشی در دوره جدید، به سطح مطلوبی ارتقا یابد.

کد خبر 982402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha