بازسازی و تعمیر۱۵۷ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده به پایان رسید

تابش گفت: عملیات بازسازی و تعمیر ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا تابش» عصر امروز(دوشنبه ۲۱ مهر) در جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌ زده کشور و آیین بهره برداری از 66 هزار و 719 واحد مسکونی احداثی و 90 هزار و 464 واحد تعمیری سیل سال ۹۸ که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و به میزبانی استان گلستان در روستای چن سبیلی آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: پروژه بزرگ بازسازی مسکن و فضاهای عمومی روستایی و شهری در استان های کشور در 22 استان به خوبی انجام شد و در طول یک سال عمده فعالیت ها به پایان رسیده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: خسارت های سیل در طول این مدت جبران شد و همچنین طرح های توسعه ای نیز در این ایام پیگیری شد و عملیات بازسازی و تعمیر ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده اجرایی شد.

 

تابش با بیان اینکه عمده فعالیت های ما در حوزه مسکن در استان های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی بود، بیان کرد: در ابتدایی ترین روزهای سیل در هیئت دولت حضور پیدا کردیم و رئیس جمهور دستور اعطای چهار هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار را صادر کردند که تمامی این تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

 

وی بابیان اینکه دولت در این ایام یک هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفت، بیان کرد: در روستاها همراه با بازسازی مسکن فضای عمومی شهر و روستا و خسارت هایی که به پل ها، دیواره های رودخانه ها وارد شده بود را با اعتبار 764 میلیارد تومان انجام شد و در این راستا در 950 روستا در 28 استان تقسیم کار شد و این پروژه ها در همه این روستاها به بهره برداری رسید.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: 180 میلیارد تومان حمایت های جانبی به منظور بازسازی مسکن از طریق کمک های مردمی از سوی هلال احمر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت، همچنین نزدیک به 500 هزار تن سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان توزیع شد و شرکت نفت و فرآورده های نفتی نیز 40 میلیارد تومان برای مناطق نفتی در اختیار ما قرار داد.

 

تابش بیان کرد: بنیاد برکت 30 میلیارد تومان برای امر مسکن در اختیار بنیاد مسکن در مناطق سیل زده قرار داد و سپاه پاسداران نیز برای احداث و تعمیر یک هزار و 500 واحد مسکونی همکاری کرد و کمیته امداد 10 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مددجویان مناطق سیل زده در نظر گرفت.

 

 

کد خبر 982451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha