دانشگاه شیراز میزبان سوگواره فرهنگی هنری «اباعبدالله الحسین (ع)» و یادواره «بوی سیب حرم» می شود

حفیظی گفت: دانشگاه شیراز میزبان سوگواره فرهنگی هنری «اباعبدالله الحسین (ع)» و ششمین یادواره «بوی سیب حرم» خواهد شد که با حضور دانشگاهیان سراسر کشور همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی حفیظی»، امروز (دوشنبه 21 مهر) از برگزاری سوگواره فرهنگی هنری «اباعبدالله الحسین (ع)» و ششمین یادواره «بوی سیب حرم» خبر داد و به خبرنگاران گفت: این 2 برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: برنامه ها در چهار بخش پژوهشی، ادبی، هنری فرزندان برگزار خواهد شد که به صورت ملی و حضور دانشگاهیان سراسر کشور است.

دبیر اجرایی سوگواره فرهنگی «ابا عبدالحسین (ع)» و ششمین یادواره «بوی سیب حرم» اضافه کرد: در این برنامه ها به مسایل متعددی از جمله نگاه‌های هنری و نو به واقعه‌ عاشورا و قیام خونین امام حسین (ع)، روحیه زینبی در کادر درمانی کرونا، فرهنگ عاشورا و نسبت مکتب شهید سپهبد سلیمانی با آن و ... پرداخته می شود.

وی با توصیف بخش هنری این سوگواره اعلام کرد: هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری و هنرهای آوایی برای این بخش در نظر گرفته شده و بخش ادبی نیز شامل ادبیات نمایشی و نثر ادبی است.

حفیظی ادامه داد: بخش پژوهشی شامل پژوهش هنر عاشورایی و مقالات علمی هنری شرکت کنندگان خواهد بود و فرزندان دانشگاهیان می توانند آثار خود را با محوریت یادواره به آدرس www.booyesibeharam.ir یا ایمیل farhangi@shirazu.ac.ir ارسال کنند.

وی تاکید کرد: حدود 80 میلیون تومان جایزه برای برگزیدگان این رویداد ملی در نظر گرفته شده است که در آذر 99 و پس از برگزاری اختتامیه به منتخبان شرکت کننده در هر بخش اهدا خواهد شد.
 

کد خبر 982474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha