افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم تراز و هم رتبه  انجام شد

شیرمحمدی با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم تراز و هم رتبه انجام شد، گفت: دستورالعمل این افزایش حقوق به صندوق های بازنشستگی کشوری ابلاغ و احکام ۱ میلیون و ۴۸۹ هزار بازنشسته صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اکبر شیرمحمدی شب گذشته (دوشنبه ۲۱ مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در تکمیل افزایش حقوق بازنشستگان که در ابتدای سال انجام شد تا 90 درصد میانگین حقوق شاغلان هم تراز و هم رتبه افزایش حقوق بازنشستگان انجام شد.


مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: دستورالعمل این افزایش حقوق به صندوق های بازنشستگی کشوری ابلاغ و احکام 1 میلیون و 489 هزار بازنشسته صادر شده است که بازنشستگان می توانند از سایت صندوق بازنشستگی احکام خود را ببینند.

شیرمحمدی گفت: جداول ابلاغی درباره کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری و دستگاه هایی که بدون گروه های شغلی نظام هماهنگ بودند به طور یکسان و به عنوان کارمندان دولت در گروه های 20 گانه نظام هماهنگ در نظر گرفته شد. ضریب 2438 ریال در عدد امتیاز هر فرد در گروه شغلی خود ضرب می شود و حقوق فرد را مشخص می کند که به این عدد در اجرای ماده 109 و 110 قانون مدیریت افزایش دو و نیم درصدی مازاد بر 30 سال خدمت و سابقه مدیریت اضافه می شود.


شیرمحمدی گفت: حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان در ابتدای سال 2 میلیون و 800 هزار تومان بود که در پایین ترین گروه های شغلی به 3 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.


وی افزود: آنچه که دولت بر اساس قانون مکلف به افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان بود از ابتدای مهر اتفاق افتاد و حقوق هر بازنشسته با گروه شغلی خود متناسب با افراد شاغل در این گروه متناسب سازی شده است.


شیرمحمدی گفت: از طریق واگذاری سهام شرکت های دولتی منابع این افزایش حقوق تأمین شده است.


وی افزود: اعطای تسهیلات 7 میلیون تومانی برای بازنشستگان ادامه دارد و تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان در حال نام نویسی است و مانند سال های گذشته اجرا می شود.

 

شیرمحمدی گفت: تسهیلات خرید اقساطی کالا نیز به وسیله صندوق بازنشستگی برنامه ریزی شده و قابل استفاده برای بازنشستگان است.


وی افزود: بیمه درمان تکمیلی را صندوق بازنشستگی از 60 هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش داد در حالی که سهم بازنشستگان همان 30 هزار تومان به ازای هر نفر است.


آقای شیرمحمدی گفت: در بیمه تکمیلی سقف پرداخت هزینه جراحی تخصصی 44 میلیون تومان، بستری عمومی 22 میلیون تومان و خدمات تشخیص سرپایی درمانی 17 میلیون تومان است و درباره هزینه مقابله با بیماری کرونا نیز از بازنشستگان حمایت می کنیم.


وی افزود: بازنشستگان نیمه نخست سال 99 نیز مشمول همسان سازی حقوق از ابتدای مهر می شوند و تا هفته آینده احکام آنها صادر می شود.

شیرمحمدی گفت: با توجه به اینکه قوانین صندوق های بازنشستگی مربوط به سال های گذشته است این صندوق ها باید اصلاحات ساختاری انجام دهند و قوانین آنها اصلاح شود زیرا هزینه هایی به صندوق های بازنشستگی تحمیل می شود و این صندوق ها مشمول قوانین حمایتی شده اند در حالی که باید بیمه ای باشند.


وی افزود: 70 درصد پرداختی صندوق های بازنشستگی از کمک های دولت و بقیه کسورات بازنشستگی کارکنان و تأمین منابع از صندوق های بازنشستگی است.


شیرمحمدی گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری های صندوق های بازنشستگی پاسخگوی پرداخت حقوق بازنشستگان نیست صندوق بازنشستگی کشوری اصلاح ساختار این شرکت ها را آغاز کرده است.


وی افزود: مدرک تحصیلی تعیین کننده گروه شغلی کارکنان شاغل و بازنشستگان است و کسانی که با 30 سال خدمت و مدرک کارشناسی بازنشست شده اند در گروه 14 قرار می گیرند و حقوق آنان 5 میلیون و 600 هزار تومان است.


شیرمحمدی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان شامل مستمری بگیران نیز می شود.

کد خبر 982527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha