کمک به درمان بیماران نیازمند و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌ها به همت بچه‌های مسجد حضرت زینب(س)

حجت‌الاسلام تک فلاح با اشاره به فعالیت‌های جهادی مسجد حضرت زینب(س)، گفت: کمک به درمان بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از خدمات این خانه خدا برای محرومان است.

حجت الاسلام «یاسر تک فلاح» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد حضرت زینب(س) (واقع در بلوار ستاری،بلوار فردوس غربی) اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در چندین مرحله بسته های ارزاق به تعداد 135 بسته، 110 بسته و 65 بسته میان خانواده های بی بضاعت به ارزش 200 هزار توزیع شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) به سمپاسی و ضدعفونی معابر و خیابان ها و راه اندازی کارواش ضدعفونی کننده ماشین های عبوری نیز اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید گان در چند نوبت به میزان 10 هزار عدد و  نیز ماسک به میزان 5 هزار عدد بخش دیگری از فعالیت های این مسجد برای مهار کرونا بوده است. ضمن اینکه علاوه بر تولید و توزیع ماسک به مردم نیازمند به برخی از دستگاهها و ارگان ها نیز ماسک و گان تولید و توزیع کردیم.

 

وی ادامه داد: پرداخت هزینه های درمان تعدادی از بیماران، تهیه جهیزیه به نوعروسان بخش دیگری از برنامه های خیرانه این مسجد از زمان شیوع ویروس کرونا است.

 

حجت الاسلام تک فلاح به فعالیت های این مسجد قبل از بحران کرونا نیز اشاره کرد و افزود: دربحث مهدویت دوره های آموزشی در این مسجد برای خواهران برگزار می شد که در حال حاضر این دوره ها به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین واحد خواهران این مسجد به همت دو هیئت مسجد به نامه های بنت الحسین(ع) و عشاق الزینب(س) در مسجد و  منازل پیرامونی مجالس مذهبی برپا و اقدام به معرفی کتب به مخاطبان می کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) از راه اندازی گروه سرود و تئاتر با حضور نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: این گروه تئاتر در سطح منطقه در چندین دوره حائز رتبه برتر شده است. علاوه بر آن در مسابقات ورزشی و جام تابستانی فوتبال و مسابقات رزمی نیز رتبه کسب کردند.

 

وی با اشاره به راه اندازی مهد کودک در این مسجد، گفت: با توجه به رویکرد تربیتی و شاخصه های مذهبی در مهد کودک، بسیاری از خانواده های مذهبی برای حضور فرزندانشان در این مهد کودک استقبال کردند. همچنین یک مهد کودک سیار هم در کنار شبستان مسجد ایجاد کرده ایم تا مادرانی که برای نماز جماعت در مسجد حضور می یابند از لوازم بازی و برنامه های آن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام تک فلاح در مورد فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری بازوی فعالیت های فرهنگی در مسجد است و برگزاری دوره تواشیح، کرسی های تلاوت قرآن کریم، آموزش زبان انگلیسی، قالیبافی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و برنامه های مناسبتی بخشی از برنامه هایی است که در آن دنبال می شود.

کد خبر 982539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha