تعیین مهلت به خروج نظامیان آمریکایی از عراق

گروه ضد تروریسم کتائب حزب الله عراق می گوید در صورت امتناع واشنگتن از خروج نظامیان خود از عراق از تمام گزینه های نظامی علیه آمریکایی ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروه ضد تروریسم کتائب حزب الله عراق می گوید در صورت امتناع واشنگتن از خروج نظامیان خود از عراق از تمام گزینه های نظامی علیه آمریکایی ها استفاده خواهد کرد. پارلمان عراق با اکثریت آراء رای به خروج نیروهای آمریکایی داده است.

 

در بیانیه مشترک روز شنبه ، گروه های مقاومت عراقی در مورد آتش بس مشروط نیروهای آمریکایی حاضر در عراق توافق کردند و گفتند که آنها عملیات نظامی خود را علیه نیروهای آمریکایی از جمله حملات موشکی متوقف می کنند.

 

 محمد محی ، سخنگوی کتائب حزب الله ، در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفت که بغداد باید قطعنامه پارلمان را اجرا کند. جناح ها آتش بس مشروط ارائه داده اند.

 

محی گفت كه برای اجرای مصوبه پارلمان مهلتی برای بغداد وجود ندارد ، اما هشدار داد كه "اگر آمریكا اصرار به ماندن داشته باشد و به تصمیم پارلمان احترام نگذارد ، گروه های مقاومت دست به سلاح خواهند برد.

 

کتائب حزب الله بخشی از نیروهای بسیج مردمی حشد شعبی است که شامل بیش از 40 گروه برای مقابله با تروریست های تکفیری تشکیل شده اند.

 

واشنگتن کتائب حزب الله را به حملات موشکی علیه سفارت و پایگاه های آمریکایی متهم کرده است.

 

بعد از حمله آمریکا به کاروان سردار سلیمانی و همراهانش در سوم ماه ژانویه احساسات ضد آمریکایی در عراق افزایش یافته است.

کد خبر 982590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha