نخستین سوگواره ملی «نغمه عشق»  به صورت مجازی در همدان برگزار می شود

احسانی از برگزاری اولین سوگواره ملی «نغمه عشق» در همدان خبر داد و گفت:سوگواره آواها و نواهای عاشورایی به صورت مجازی در همدان برگزار می شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در برگزاری برنامه های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تابع ستاد کرونا استان هستیم و قوانین و مقرارت ستاد کرونا را رعایت می کنیم .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این سوگواره با هدف ارتقاء فرهنگ اصیل موسیقی ایران در جهت فرهنگ انسان ساز عاشورا و ارزش نهادن به سنت‌های دینی با حضور فرهیختگان، هنرمندان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار خواهد شد که بخش اصلی شامل تکنوازی و گروه‌ نوازی و بخش جنبی شامل ارسال مقاله با رویکرد موسیقی سوگواره و عزا در فرهنگ ایران و تعزیه و موسیقی است.

 

احسانی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان تا ۱۵ مهر ماه فرصت دارند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند، ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه نیز داوری آثار انجام می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های هنر موسیقی اظهار داشت: هنر موسیقی اگر به اهلش واگذار گردد و با پاکی نیت و طهارت سیرت همراه شود موجب کشف استعدادها و رشد شخصیت و عاملی بازدارنده جهت انحراف و انحطاط اخلاقی و اجتماعی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بیان سایر ویژگی های هنر موسیقی فاخر و ارزش آفرین افزود: مراد از موسیقی ارزش آفرین موسیقی ای است که مقطعی نبوده و ماندگار باشد بر این اساس، موسیقی اصیل ایرانی می تواند مرتبه بلندی را از حیث ارزش آفرینی کسب نماید.

 

 

کد خبر 982606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha