تشکیل ۲۴ پرونده زمین خواری به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در گلستان/ کشف ۶۶ درصد از سرقت های گلستان

فاضل دادگر گفت: در حوزه جرائم اقتصادی به همت پلیس امنیت اقتصادی ۲۴ پرونده زمین خواری به مساحت ۱۵۳ هزار متر مربع به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد سعید فاضل دادگر» صبح امروز (دوشنبه 22 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در یک تلاش گسترده همکاران ما در نیروهای مسلح تخصصی اقدامات خوبی در 6 ماهه نخست سال رقم زدند.

  

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: سرقت ها در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد نشان می داد اما خوشبختانه در حال حاضر روند رشد سرقت در استان به 6 درصد کاهش یافته است.

 

فاضل بیان کرد: 66 درصد از سرقت های استان در 6 ماهه نخست سال توسط همکاران ما در پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابع کشف شده است، هشت درصد کشفیات مربوط به سرقت منزل و 60 درصد مربوط به سرقت فروشگاه ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از سرقت های استان را سرقت های خرد تشکیل می دهد، گفت: رده سنی کمتر از 14 سال یک درصد، 15 تا 24 سال 18 درصد، 25 تا 39 سال 63 درصد و 40 سال به بالا 18 درصد از سارقان استان را تشکیل می دهد.

 

فرمانده انتظامی گلستان متذکر شد: 10 درصد از دستگیرشدگان در حوزه سرقت بی سواد، 88 درصد دیپلم و کمتر از دیپلم و دو درصد نیز دارای تسهیلات دانشگاهی هستند و همچنین 22 درصد از سارقان دستگیر شده شاغل و ۷۸ درصد نیز بیکار بودند.

 

فاضل دادگر بیان کرد: یک هزار و 719 مورد پرونده قاچاق داشتیم که 9 مرحله اجرای طرح به این منظور توسط پلیس اتفاق افتاد.

 

وی گفت: در حوزه جرائم اقتصادی به همت پلیس امنیت اقتصادی 24 پرونده زمین خواری به مساحت 153 هزار متر مربع به ارزش ریالی 150 میلیارد تومان تشکیل شد و در این راستا در ۶ ماهه نخست امسال با 45 متهم دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر 70 درصد کشفیات مواد مخدر را در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

 

فاضل دادگر تأکید کرد: در 6 ماهه نخست امسال 441 هزار تماس با مرکز فوریت های 110 استان برقرار شده که 295 هزار نفر از شهروندانی که با 110 تماس گرفتند مورد راهنمایی قرار گرفتند.

 

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: 11 درصد از پرونده های حوزه پلیس فتا کاهش یافته است ولی در بحث کلاهبرداری یارانه ای 66 درصد افزایش داریم و 92 درصد از جرائم اینترنتی کشف شده است.

 

وی بیان کرد: 12 هزار مورد تصادف در 6 ماهه نخست سال در استان گلستان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافت.

 

فاضل دادگر خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات در 6 ماهه نخست سال آمار متوفیان سوانح درون و برون شهری 11 درصد و مجروحان حوادث رانندگی  20 درصد کاهش یافته است و 25 درصد متوفیان تصادفات در درون شهر و 75 درصد در جاده برون شهری جان خود را از دست دادند.

 

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال 81 درصد از پرونده هایی که در کلانتری های استان گلستان تشکیل شده منجر به سازش شده است.

 

 

کد خبر 982615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha