هتک حرمت مسجد «عتیق» در بوسنی و هرزگوین

اداره پلیس «بیه لینا» در بوسنی و هرزگوین در بیانیه ای اعلام کرد که یک یا چند فرد ناشناس در اقدامی ناشی از نفرت علیه مسلمانان پنجره های مسجد «عتیق» در این شهر را شکستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « sarajevotimes»، اداره پلیس «بیه لینا» در بوسنی و هرزگوین در بیانیه ای اعلام کرد که یک یا چند فرد ناشناس در اقدامی ناشی از نفرت علیه مسلمانان پنجره های مسجد «عتیق» در این شهر را شکستند.

 

شاهدان عینی پس از مشاهده این حادثه که در ساعت 11:24 اتفاق افتاد پلیس را در جریان قرار دادند و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

 

نتایج حمله به مسجد به اطلاع « عدی عثمانوویچ » ،موذن مسجد رسید و او در این باره گفت که آسیب به مسجد در هنگام شی انجام شده اما او و خانواده اش هنگام صبح از این مسئله مطلع شدند.

 

وی در این باره گفت:ما ساعت 10 متوجه شدیم كه یکی از پنجره های مساجد و پنجره های ساختمانی که درست در كنار مسجد قرار داشت،شکسته شده اند.

 

عثمانوویچ افزود:: ما این مسئله را به پلیس اطلاع دادیم و تا زمان حضور پلیس در محل حادثه در مسجد را باز نکردیم.

 

وی همچنین گفت: از آنجا که این مسجد یک میراث ملی است پلیس اقدام به اعزام یک بازرس ویژه همراه با تیم تحقیقاتی به محل حادثه برای بررسی انگیزه های این اقدام کرد.

 

این در حالی است که پیش از این شورای میان ادیانی «بوسنی و هرزگوین» حمله به مساجد این کشور از جمله «کارسیجکا» واقع در «سارایوو» را محکوم کرده بود.

کد خبر 982644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha