۳۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پرخطر گیلان تزریق شد

حیدرزاده از تعهد وزارت بهداشت جهت در اختیار قرار دادن ۶۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا به گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱ هزار دوز واکسن در گروه‌های پرخطر استان تزریق‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(سه‌شنبه،۲۲ مهر) در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت کرونا در گیلان و وضعیت تهیه واکسن آنفلوآنزا از تعهد وزارت بهداشت جهت در اختیار قرار دادن ۶۱ هزار دوز واکسن به گیلان خبر داد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار گیلان قرار داده شده است، افزود: ۲۴ هزار دوز واکسن دیگر نیز هفته آینده وارد گیلان می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه این واکسن‌ها به‌صورت رایگان و تدریجی به گروه‌های پرخطر تزریق می‌شود تصریح کرد: تاکنون با ۳۱ هزار دوز واکسن مادران باردار، مادران تا دو هفته بعد از زایمان و ۸۰۰ سالمند ساکن در سرای سالمندان، ۲ هزار و ۵۰۰ تن از پزشکان بالای ۵۰ سال عضو سازمان نظام پزشکی استان، گروه‌های بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی واکسینه شده‌اند.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه واکسینه سه هزار نفر از معلولین بهزیستی در حال انجام است اعلام کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از این گروه واکسینه شده‌اند و مابقی نیز در حال انجام است.

 

وی از آغاز واکسناسیون دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در رشت و لنگرود از فردا خبر داد و اظهارداشت: بیماران خاص، بیماران دیالیزی، بیماران سالمند دیابتی، بیماران سرطانی و بیمارانی که در حال دریافت خدمات رادیوتراپی هستند نیز در حال تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

 



 

کد خبر 982690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha