مسجد سیل زده آیت الله طاهری خرم آبادی بازسازی می شود

رضایی پور از بازسازی مسجد سیل زده آیت الله طاهری خرم آبادی خبرداد و گفت: فاز نخست این طرح در روزهای اخیر آغاز شده است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: این مسجد در اثر سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شد و متاسفانه تا کنون از محل اعتبارات سیل سال گذشته و حوادث غیرمترقبه، اعتباری برای این مسجد لحاظ نشده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: با استعانت از الطاف بیکران الهی و حمایت خیران نیک اندیش، فاز اول عملیات بازسازی مسجد مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی روستای طالقان آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح طبق برنامه ریزی به عمل آمده تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

رضایی پور تصریح کرد: در اولین مرحله، نقشه های سازه ای مورد نیاز این مسجد، با سازه بتنی توسط یکی از دفاتر مهندسی ذی صلاح، با سازه اسکلت بتنی طراحی شده و بعد از بررسی و تصویب در معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان، به هیات امنای مسجد ابلاغ شده است.

 

وی افزود: طرح بازسازی این مسجد، به دلیل اختلاف ارتفاع موجود از کف مبنا، در دو طبقه طراحی شده است.

 

رضایی پور ادامه داد: یک طبقه در تراز منفی و در محل شبستان قدیمی، با رعایت احکام شرعی مسجد و یک طبقه از تراز کف مبنا با ارتفاع بیش از ۴ متر احداث خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: تا کنون عملیات های عمرانی تخریب و آواربرداری ساختمان قدیمی، گودبراری، رگلاژ، تهیه و حمل آرماتورهای مصرفی مورد نیاز فنداسیون به محل پروژه انجام شده است و اجرای آرماتوربندی فنداسیون این مسجد، توسط یک اکیپ آرماتوربند بومی و ماهر، در حال اجرا می باشد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: فاز اول این پروژه با تامین مالی توسط یکی از خیرین نیک اندیش و نیکوکار، مشارکت و همکاری هیات امنای این مسجد و تحت نظارت دفتر فنی معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اجرا خواهد شد.

 

گفتنی است، مسجد مرحوم آیت الله آقا مصالح طاهری خرم آبادی در روستای طالقان از توابع بخش زاغه شهرستان خرم آباد و در مجاورت جاده اصلی خرم آباد - بروجرد همواره پذیرای هزاران مسافر جهت ادای فرائض دینی و استراحت مسافران بین راهی است.

کد خبر 982691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha