مراسمات عزا مهم ترین دلیل مبتلا شدن افراد به کرونا در این شهرستان است

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: مهم‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در مراسمات عزا با وجود ممنوع بودن است.

«سیروس مرادحاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون از یک هزار و 840نفر در شهرستان آبدانان تست کرونا گرفته شده که 759نفر مثبت بوده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون 19نفر از افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان فوت کرده اند که میانگین سن افراد فوتی بالای 50سال بوده است.

 

فرماندار آبدانان با اشاره به اینکه روند مبتلا شدن کارکنان ادارات و بانک ها در شهرستان نگران کننده است، گفت: از یک هزار و 840 نفر مبتلا در شهرستان 113نفر پرسنل بهداشت و 116نفر هم ادارات شهرستان بودند و در موج سوم نیز روند مبتلا شدن افراد به کرونا در شهرستان نگران کننده است.

 

حاصلی افزود: بیشترین افراد مبتلا در شهر آبدانان هستند و ساکنان روستاها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید دقت بیشتری داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان آبدانان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت روستایی در سطح شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم و پنج مرکزکار  نمونه گیری و شناسایی مبتلایان کرونا در شهرستان انجام می دهند.

کد خبر 982707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha